O jakich ustawieniach kampanii Google AdWords nie warto zapominać? Dowiedz się teraz!
Jedno złe ustawienie potrafi „położyć” całą kampanię. Staraj się ustawić kampanię zgodnie z naszymi zaleceniami, aby przeprowadzić ją dobrze od samego początku.
Na samym początku powinieneś wiedzieć, jaki typ kampanii chcesz przeprowadzić; obecnie na AdWords masz do wyboru pięć możliwości:
Reklama w wyszukiwarce Google
Reklama Banerowa (Displayowa)
Reklama w dziale Google zakupy
Reklama Wideo
Reklama w aplikacji
Jeśli przechodzisz przez ten proces po raz pierwszy, to zalecam wybór opcji numer 1, czyli: reklama w wyszukiwarce google. Zdecydowanie najprostsza do zrozumienia na początek, może posłużyć Ci za swojego rodzaju wprowadzenie. Po opanowaniu jej możesz ruszać do innych obszarów proponowanych przez Google.
Dalej powinieneś wybrać opcję „Wszystkie funkcje”, dzięki temu będziesz mieć dostęp do wszystkich opcji kampanii na jej późniejszym etapie. Przejdźmy teraz do ustawień samej kampanii.
1. Nazwa kampanii
Powinna być jak najbardziej przejrzysta i przydatna dla Ciebie. Ułatwi to późniejsze problemy ze znalezieniem jej, kiedy na Twoim koncie zagości więcej kampanii.
2. Wybór sieci
Jako, że jesteś początkujący możesz wyłączyć tą opcję. W ten sposób Twoje reklamy będą wyświetlane tylko na głównych stronach wyszukiwań jak: google.com, google.pl i tak dalej.
3. Urządzenia
Domyślnie Google wyświetla swoje reklamy na wszystkich urządzeniach. Jeśli chcesz skupić się szczególnie na jakimś, to nie jest to miejsce do tego, szczegółowe opcje targetowania odbywają się potem po stworzeniu kampanii.
4. Lokalizacja
Tutaj możesz ustalić, w jakim konkretnie kraju mają się wyświetlać. Zacznij od pojedynczej lokalizacji, potem możesz dodać nowe wraz ze wzrostem współczynników klikalności i konwersji. Wybierz taki kraj, który reprezentuje Twoją grupę docelową. Jeśli to firma lokalna, to najlepiej miasto lub bliski region.
5. Język
Dostosowywany do ustawień językowych przeglądarki. Podobnie jak w przypadku Lokalizacji na początek skup się na jednym wybranym języku, którym według Ciebie posługują się Twoi potencjalni odbiorcy.
6. Strategia stawek
Domyślnie jest ona ustawiona na „samodzielne ustawienie stawek”. To punkt wyjścia do licytacji stawek, pozostałe opcje bidowania będą dostępne na dalszym etapie kampanii.
7. Domyślna stawka
W ten sposób dajesz Google informację o maksymalnej kwocie, jaką jesteś w stanie zapłacić za jedno kliknięcie. Nie jest to łatwe, szczególnie jeśli to Twoja pierwsza kampania. Stawki za kliknięcie będziesz jeszcze przerabiać w trakcie trwania kampanii. Na początku ustaw sobie punkt wyjścia, np. 4 zł i badaj efektywność tej stawki. Zawsze możesz ją przecież obniżyć lub podwyższyć (jeśli przegrywasz w licytacji) w dowolnym momencie.
8. Wyświetlanie reklam
Masz tutaj do wyboru dwie metody: standard czyli 24 godziny na dobę lub przyspieszony. W przypadku drugiej opcji może to oznaczać, że wydasz swój dzienny budżet w niecałe 12 godzin. Warto więc się zastanowić, czy zależy Ci na szybkich efektach, czy wolisz rozłożyć swoją kampanię bardziej równomiernie.
9. Rozszerzenia reklam
Nie musisz tego robić jako początkujący już teraz, rozszerzenia możesz dodać w dowolnej chwili po uruchomieniu kampanii.
10. Data rozpoczęcia i zakończenia
Jeśli prowadzisz promocję wrażliwą na czas (np. zbliżające się Walentynki), możesz ustawić datę zakończenia. Dzięki temu nie będziesz musiał pamiętać o wyłączeniu reklam.
11. Planowanie
Przydatna funkcja pozwalająca na wyłączanie reklam w określone dni lub pory dnia. Jeśli dysponujesz danymi, to masz tutaj pole do popisu, aby nie przepalać swojego cennego budżetu reklamowego. Po prostu wyłącz reklamę w te godziny lub dni, w których nie przynosi ona zamierzonych rezultatów. Na początek jednak polecam, aby zebrać dużą ilość danych w kampanii, a potem wprowadzić jakiekolwiek poprawki.
Źródło: https://www.entrepreneur.com/article/304649
Comentarios