top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

12 rodzajów ludzi w social media: zadbaj o nich i sprawdź, kim sam jesteś

Jest 12 rodzajów ludzi na Facebooku i Twitterze. Sprawdź, jak dbać o wszystkich i w której grupie jesteś.


W “The Telegraph” Matthew Sparkes przedstawia nowe wyniki badań odnośnie podstawowych zachowań użytkowników mediów społecznościowych, korzystających z komunikacji za pomocą Facebooka i Twittera.


Rodzaje ludzi w social media / Websoul

Autor wyróżnia 12 rodzajów ludzi w social media, zachęca do osobistej refleksji i określenia własnej przynależności do danej grupy.

Typy ludzi w social media to:

  1. Nałogowi użytkownicy.

  2. Osoby, które twierdzą, że mogą żyć bez kontaktu ze społecznością, ale po dłuższej przerwie czują się wyobcowani.

  3. Użytkownicy okazjonalni.

  4. Osoby początkujące, uczące się obsługi portali.

  5. Bierni uczestnicy społeczności.

  6. Ludzie „pawie” stale chwalący się swoimi osiągnięciami.

  7. Użytkownicy jasno wyrażający swoje zdanie i poglądy.

  8. Użytkownicy dbający o prywatność danych tzw. „ Duchy”.

  9. Osoby tworzące nową tożsamość.

  10. Pytający i zaczepiający innych.

  11. Informatorzy- zawsze, jako pierwsi przekazują nowości.

  12. Osoby stale poszukujący pochwały i aprobaty, śledzące opinie na swój temat.

Prowadząc obsługę klienta w social media należy brać pod uwagę aspiracje i sposób działania osób z każdej z tych kategorii, ponieważ każda społeczność składa się z różnych ludzi, a każdy z nich jest ważną jej częścią.

A Ty, do której grupy się zaliczasz? Napisz w komentarzu!

Źródło: telegraph.co.uk

6 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page