• Tomasz Smykowski

15 rad na prowadzenie firmowego Instagrama

Instagram jest nietypową aplikacją społecznościową. Dowiedz się, jak prowadzić tam firmowe konto, bez zaliczania faux pas.


Instagram to aplikacja społecznościowa, która należy obecnie do Facebooka. Jest to jedna z odmian serwisów społecznościowych o ograniczonych funkcjach. W odróżnieniu od Facebooka nie możemy więc publikować tekstów ani udostępniać wpisów, a większość funkcji dostępnych jest jedynie w aplikacji, a nie przez stronę internetową.

Instagram służy głównie do publikacji zdjęć i krótkich filmów. W pakiecie dostajemy parę efektów, aby poprawić atrakcyjność zdjęcia. Możemy dodawać tagi i wskazać miejsce wykonania zdjęcia. Nasi znajomi mogą zdjęcia polubić, albo skomentować. No i to w zasadzie wszystkie funkcje Instagrama.

Mimo ubogich funkcji Instagram jest bardzo popularny. Możemy tam znaleźć mnóstwo kont gwiazd i osób publicznych, a najbardziej atrakcyjne jest to, że możemy zobaczyć wiele „normalnych” zdjęć wykonanych komórkami. Właśnie ten amatorski autentyzm przyciąga ludzi do tego serwisu społecznościowego.

Konto na Instagramie może mieć nie tylko osoba, ale też marka. Facebook umożliwił reklamowanie się na Instagramie co dopełnia możliwości użycia tego serwisu w działaniach marketingowych. Jeśli chcesz prowadzić działania na Instagramie oto kilka moich rad. Sam posiadam konto z ponad 7 000 osób obserwujących, więc z tego punktu widzenia są poniższe rady:

  1. Używaj efektów. Każdy lubi efekty (nawet jeśli są czasem kiczowate 🙂 )

  2. Dodawaj tagi do zdjęć

  3. Jeśli na zdjęciu jest osoba, oznacz ją

  4. Umieszczaj zdjęcia, które dobrze wyglądają w miniaturze

  5. Polub czasem albo skomentuj zdjęcie innych ludzi

  6. Obserwuj interesujące konta

  7. Nie dodawaj za dużo zdjęć naraz. Właściwie to najlepiej max. 1-2.

  8. Rób różne zdjęcia. Zdjęcia współpracowników, biura, wydarzeń, na których byłeś, miejsc, które odwiedziłeś. W zasadzie wszystkiego co Cię zainteresowało albo Ci się podobało.

  9. Dziel się tym co robisz.

  10. Postaraj się robić dobre zdjęcia. Nie muszą to być arcydzieła, ale podstawowe zasady fotografii są niezbędne.

  11. Staraj się wybierać do publikacji te zdjęcia, które są albo ładne, albo niosą ze sobą impresję lub emocję.

  12. Nawet jeśli zdaje się, że zdjęcie jest samoopisujące, staraj się wyjaśnić gdzie, kiedy, dlaczego je wykonałeś i co przedstawia.

  13. Umieść link do Instagrama na swojej stronie i na Facebooku.

  14. Rób selfie, ale nie w nadmiarze 🙂

  15. Zaproś znajomych.

Oczywiście jest więcej ważnych rzeczy, ale na początek, przestrzegając tych zasad, liczba Twoich fanów będzie rosła.

#firma #instagram #instagrama #prowadzenie

0 wyświetleń0 komentarzy