• Tomasz Smykowski

18 rodzajów marketingu internetowego

Czy wiesz, co to znaczy guerrilla marketing albo remarketing? Przeczytaj i poznaj różne rodzaje marketingu internetowego.


Marketing internetowy dzieli się na różne rodzaje według różnych kategorii. Na przykład względem mediów, które wykorzystuje. Mamy więc takie pojęcia jak Facebook marketing, Google marketing czy LinkedIn marketing, czy też e-mail marketing. Mówiąc o Facebook marketingu mamy na myśli wszystkie działania marketingowe, które można podjąć standardowo na Facebooku.

Kolejna kategoria podziału jest bardziej ogólna i opisuje ogólnie miejsca, gdzie chcemy prowadzić działania. Jest więc marketing w wyszukiwarkach internetowych (search engine marketing, SEM, w tym SEO i marketing słów kluczowych) marketing mobilny i social media marketing (marketing społecznościowy). Marketing mobilny będzie miał na celu dotrzeć do klientów przez urządzenia mobilne (niezależnie od rodzaju treści, platformy itd.), a marketing społecznościowy przez media społecznościowe, a więc Facebooka, Instagram, czy… fora internetowe.

Następna kategoria podziału dotyczy rodzaju treści, którymi chcemy się promować. Jest więc marketing artykułów (article marketing) czy video marketing. W pierwszym przypadku zależy nam na promocji przez ciekawe artykuły, czy wpisy na blogu, a w drugim przez wideo publikowane na przykład na YouTube. Uogólniając, koncepcja marketingu oparta na używaniu treści nazywana jest content marketingiem. W ramach tego marketingu skupiamy się na rodzaju treści, sposobie ich wykorzystania, miejscu umieszczania i wpływie na promocję firmy czy organizacji.

Dalej mamy kilka metod dotarcia do klientów. Jest marketing partnerski, który polega na stworzeniu sieci afiliacyjnej, osób, które polecają nasze produkty i otrzymują prowizję np. od zakupu. Jest marketing kontekstowy (a dokładnie reklama kontekstowa) polegający na promowaniu produktów przy treściach, które interesują naszych potencjalnych klientów. Jest też remarketing, nie tyle marketing, co forma reklamy polegająca na wyświetlaniu reklam osobom, które już miały styczność z naszą firmą np. weszły na stronę internetową.

Do tej kategorii zaliczymy też buzz marketing (marketing szeptany) polegający, mówiąc najogólniej, na wpływaniu na społeczność w celu stworzenia pozytywnego wizerunku produktu oraz marketing wirusowy (viral marketing) dążący do wykorzystania wirusowego charakteru rozprzestrzeniania się informacji w sieciach społecznościowych w osiągnięcia znaczącego zasięgu informacji o produkcie oraz marketing partyzancki (guerrilla marketing), który wychodzi poza ramy konwencjonalnego marketingu i szuka zupełnie niestandardowych metod promocji w grupie docelowej.

Kategorii podziału marketingu internetowego jest więcej. Ale to są te najważniejsze. Oprócz tego jest wiele rodzajów marketingu, które starają się skupić na konkretnym aspekcie, czy koncepcji całego marketingu. Na przykład marketing efektywnościowy (performance marketing) skupiony jest na tym, aby sterować marketingiem w celu uzyskania określonych, mierzalnych efektów (np. sprzedaży) oraz inbound marketing, mówiący o tym, że w dobie Internetu nie należy nachalnie reklamować się, ale stworzyć warunki, aby klient (prosument) sam do nas przychodził.

Mam nadzieję, że to rozjaśni tematykę marketingu internetowego.

#kategorie #rodzaje #rodzaj #marketing #typ #marketinginternetowy #typy

0 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie