Co to jest like challange? Jak przygotować się na to zjawisko? Dowiedz się teraz!
Jeśli nie słyszałeś o like challange, a masz restaurację bądź kawiarnię, to tylko kwestia czasu, gdy otrzymasz wiadomość na ten temat. Like challange to nowy trend rozpowszechniający się na Facebooku. Polega on na tym, że ludzie piszą do restauracji z wyzwaniem pytając, czy jeśli ich wpis na grupie lokalnej otrzyma np. 300 lajków i 200 komentarzy, to czy otrzymają darmowy posiłek. Dla restauracji to ciekawa forma promocji. Dlatego też piszemy jak przygotować się na wiadomość tego typu.
1. Przygotuj bonus
Jeśli jeszcze nie otrzymałeś takiej wiadomości zastanów się, co mógłbyś zaproponować zgłaszającej się osobie. To może być darmowy posiłek, albo dodatek. Czym lepsza nagroda tym lepiej. Chociaż zdarza się, że osoba sama proponuje co chce w zamian.
2. Reaguj szybko
Osoby piszące z challangem nie zawsze czekają na odpowiedź i od razu robią zrzut ekranu wysłanej wiadomości na grupę lokalną, aby zacząć zbierać lajki i komentarze. Jeśli chcesz dodatkowo wypromować lokal, szybko odpowiedz na wiadomość, pamiętając, że zobaczy ją kilkaset osób.
3. Nie bądź niemiły
W najbliższym czasie Twoją skrzynkę zasypią setki takich zapytań. Więc postaraj się zachować spokój i nie bądź niemiły. Ponieważ to rozprzestrzeni się równie szybko, jak ten trend.
4. Przygotuj szybkie odpowiedzi
Na fanpage’u można przygotować szybkie szablony odpowiedzi zawierające imię nadawcy wiadomości. Ustaw je, aby szybko zatwierdzić, bądź odrzucić uprzejmie challange.
5. Ustaw dobry awatar
W zrzucie ekranu, który pojawi się na lokalnej grupie pojawić się może nazwa Twojego fanpage’a, ale przede wszystkim awatar. Zadbaj o to, aby dobrze się prezentował, ponieważ będzie stanowił istotny element promocji.
Jeśli prowadzisz marketing restauracji, albo chciałbyś dostać nagrodę za lajki dołącz do tej grupy.
Disclaimer: nie ponosimy odpowiedzialności za skutki korzystania i udział w like challange.
Comments