top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

8 najważniejszych trików na reklamę w social media w 2018 roku

Jakimi zasadami kierować się przy tworzeniu reklam do social mediów, by pozostawały pomocne i mile widziane dla grupy docelowej? Dowiedz się z tego wpisu!


Reklama w social media powinna być tworzona według reguł, aby nie łamać „etyki”. Prawie dwie trzecie użytkowników social media narzeka na zbyt dużą ilość reklam. Wszak ludzie wchodzą na takie portale nie po to, aby coś kupić, ale by po prostu pozostać w kontakcie ze swoimi przyjaciółmi, śledzić bieżące wydarzenia, znajdować zabawne treści lub po prostu zabić czas. Teraz już wiesz, dlaczego wielu użytkowników mediów społecznościowych denerwują reklamy, które uważają za nachalne, nieistotne lub nudne. W związku z tym, postanowiliśmy przygotować listę hacków, które powinny pomóc odnieść Twojej reklamie sukces w mediach społecznościowych. Oto one:

1. Bądź autentyczny

Autentyczność ponad wszystko. Powinieneś nadać Twojej marce autentyczność. Konsumenci już nie raz pokazali, że są bardziej otwarci na treść w mediach społecznościowych taką, która według nich jest przydatna i trafna, oraz nie przeszkadza podczas korzystania z portalu.

2. Bądź przydatny

Musisz zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy wykorzystują swoją obecność w social media. Staraj się targetować tylko te osoby, które rzeczywiście mogą być zainteresowane Twoim produktem. Zamiast spamować ich aktualności kolejną reklamą cudownych ubrań postaw po prostu na przydatność. Stwórz kilka reklam opowiadających historie know-how. Zainteresuj swojego odbiorcę zamiast zarzucać go toną bliźniaczo wyglądających reklam.

3. Bądź kontekstowy

Kontekst jest kluczem! Informacje wrzucane do social media mogą się znacznie różnić. Użytkownicy mogą chcieć od Ciebie różnych rzeczy: od rozrywki poprzez wiadomości do inspiracji. Obecnie targetowanie odbywa się poprzez szacowanie zachowania użytkownika w oparciu o jego aktywność i zainteresowania. Jeśli ustalisz, w jaki sposób użytkownicy docierają do konkretnych gałęzi sieci, pozwoli to Twojej marce na dotarcie do takich osób, które rzeczywiście potrzebują Twojej treści (w tym przypadku marketingu).

4. Bądź wiarygodny

Ostatnie badania przeprowadzone przez American Press Institute wykazały, że użytkownicy poświęcają większą uwagę temu, kto udostępnia treść niż temu, skąd ona pochodzi. Badanie przeprowadzone na grupie w wieku 13-24, wykazało, że będą oni aktywnie udostępniać i wchodzić w interakcje z treścią, którą uznają za interesującą. Jako właściciel marki możesz wykorzystać to zjawisko, ale tylko wtedy, gdy jesteś uważany za godnego zaufania przez swoich obserwujących.

5. Bądź dostępny

Musisz budować grupę aktywnych i niezawodnych obserwujących, którzy pomogą Ci w rozprowadzaniu branżowych treści. Publikowanie treści, która angażuje to nie wszystko, można także wiele osiągnąć będąc po prostu bardziej dostępnym dla swoich klientów. Dobrym rozwiązaniem mogą być wiadomości, odpowiadanie na zapytania użytkowników, reagowanie na ewentualne skargi, a także wiadomości nastawione na budowanie bardziej prywatnych stosunków. Reagując szybciej i w bardziej bezpośredni, osobisty sposób na aktywność użytkowników, można doprowadzić do budowania silniejszej relacji. 

6. Bądź wytrwały

Najważniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy Ty i Twoja marka przetrwacie w sieciach społecznościowych jest wytrwałość. Często oznaczać to będzie reagowanie na opinie użytkowników oraz aktywną pracę nad poprawą ich obecności w Twoich mediach społecznościowych. Według ankiety Sprout Social większość użytkowników (około 60%) potrzebuje od dwóch do czterech interakcji przed podjęciem ostatecznej decyzji.

7. Bądź wnikliwy

Zbyt często pomija się budżet na testowanie, aby zrozumieć skuteczność swoich reklam w mediach społecznościowych. Takie działanie jest błędem. Potrzebujesz potwierdzenia, że Twoje działania w social media osiągają zamierzone cele.

8. Słuchaj

Jeśli Twoja firma będzie słuchać użytkowników i szybciej reagować na ich potrzeby i zainteresowania, dotrzecie razem do szczytu jakości oraz zaangażowania. Ponad 75 procent użytkowników w raporcie z badania Sprout kupuje produkt po interakcji z treściami marketingowymi na platformie mediów społecznościowych. Okazuje się też, że obecnie tyle samo konsumentów odkryło nową markę za pośrednictwem social media, co w sklepie za pomocą „zwykłej” reklamy. To pokazuje, jaką pozycję ma obecnie reklama w mediach społecznościowych.

Źródło: https://marketingland.com/8-tips-getting-social-media-ads-right-230908

7 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Kommentare


bottom of page