top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Agencja Social Media

Czym jest agencja social media? Czym się zajmuje? Dowiedz się teraz z tego wpisu!


Agencja Social Media

Zastanawiasz się, czym zajmuje się agencja social media? Na czym polega działalność takiej firmy i jakie usługi świadczy?

Agencja social media zajmuje się:

  1. prowadzeniem kont społecznościowych (fanpage’a, Twittera, Instagrama itp.),

  2. prowadzeniem reklam Facebook (a również Twitter Ads, Instagram Ads itp.),

  3. organizacją konkursów,

  4. tworzeniem aplikacji konkursowych i promocyjnych,

  5. informowaniem o promocjach i nowych produktach,

  6. tworzeniem wpisów angażujących, promocyjnych,

  7. moderacją konta, odpowiadaniem na wiadomości, komentarze.

  8. tworzeniem action planów (planów komunikacji),

  9. tworzeniem strategii social media (planem prowadzenia komunikacji),

  10. tworzeniem strategii antykryzysowych (sposobem radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych),

  11. promowaniem fanpage’a i innych kont społecznościowych,

  12. zdobywaniem klików, udostępnień, lajków,

  13. umieszczaniem przycisków społecznościowych na stronach internetowych,

  14. integracją stron internetowych z social media (widgety, open graph i inne).

Jak widać zakres różnorodnych usług agencji social media jest rozległy. W zależności od kompetencji i agencji social media zakres usług może się różnić. Różnice mogą też występować w różnych pakietach prowadzenia social media.

Jeśli miałbym podsumować czym jest agencja social media, to powiedziałbym, że:

agencja social media zajmuje się realizacją celów marketingowych klienta z użyciem mediów społecznościowych

Ta definicja jest wystarczająco pojemna, aby objąć różnorodne działania, cele i narzędzia. Jeśli chodzi o działania to już je w części wymieniłem. Jeśli chodzi o narzędzia są to również, oprócz fanpage’a inne konta społecznościowe np. na LinkedIn, Twitterze, Instagramie, Snapchacie, Pintereście, na YouTube.

Formą przekazu może być tekst, grafika, wykres, infografika, film, GIF, audio, dyskusja itd.

Natomiast jeśli chodzi o cele wyróżniamy ich wiele. Dla firmy może to być ekspozycja marki, zdobycie nowych klientów, zwiększenie sprzedaży, popularyzacja produktu, dla organizacji pozarządowej na przykład zdobycie więcej wpłat z 1% podatku czy pozyskanie wolontariuszy. A dla muzyka popularyzacja singla, albo albumu. Wbrew pozorom celów jest więc wiele i działania agencji social media są dobierane mają je na uwadze.

Mam nadzieję, że to wyjaśnia lepiej czym jest agencja social media. Jeśli jesteś zainteresowany tematem zapraszam do kontaktu: tomasz.smykowski@websoul.pl oraz pod numerem telefonu 664-779-129.

5 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page