top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Analiza marketingowa strony internetowej

Co to jest analiza marketingowa strony internetowej? Dowiedz się teraz!


Zacznijmy od tego, że istnieje coś takiego jak strategia marketingowa firmy. Ponieważ większość firm dzisiaj ma już strony internetowe to częścią tej strategii jest wykorzystanie właśnie strony internetowej w realizacji celów biznesu.

Podobnie jednak jak w przypadku strategii social media, w której opisujemy bardziej szczegółowo jakie działania będą podejmowane w social media i jaki to ma związek z celami firmy, tak samo strategia marketingowa strony internetowej opisuje szczegółowo jak strona będzie spełniać cele firmy.

Z kolei analiza marketingowa strony internetowej (czy też inaczej audyt) ma za zadanie sprawdzić czy strona, w obecnym jej kształcie, jest spójna ze strategią marketingową firmy i strategią strony internetowej czy też strategią kreatywną.

Analiza taka ma za zadanie odpowiedzieć na parę pytań:

  1. Czy strona spełnia potrzeby wszystkich grup, do których jest kierowana?

  2. Czy strona stosuje odpowiednie zasady dot. stylu (str. kreatywna) i brandingu (identyfikacja wizualna)?

  3. Czy strona realizuje cele strategii marketingowej firmy?

  4. Czy strona jest użyteczna (usability)?

  5. Czy strona jest bezpieczna?

  6. Czy strona jest dobrze zredagowana?

  7. Czy strona jest dobrze przetłumaczona?

  8. Czy strona spełnia wymagania prawne i normy dobrych obyczajów?

  9. Czy strona wyświetla się poprawnie na wszystkich urządzeniach (responsywność)?

  10. Czy strona jest dobrze zoptymalizowana pod pozycjonowanie?

  11. Czy stosowane są metody monitorowania i analizy stanu strony i jej funkcjonowania?

W zależności od potrzeb wykonuje się część, albo całość analiz wymienionych powyżej. Czasem firma decyduje się na przykład na ustalenie jedynie czy strona jest użyteczna i dobrze zoptymalizowana pod SEO. Nie jest to pełny audyt strony internetowej, ale daje cenne informacje. Czasem firma nie posiada spisanej strategii kreatywnej, czy strategii marketingowej. Wtedy trudniej jest jej zlecić pełny audyt firmie zewnętrznej.

Na podstawie przeprowadzonej analizy audytor przedstawia wnioski z analizy i rekomendacje dotyczące zmian, które są wymagane, aby uzyskać poprawę w kluczowych aspektach.

Wnioski powinny być na tyle konkretne, aby właściciel strony mógł przystąpić do ich wdrożenia. Wdrożenie zmian powinno poprawić działanie strony internetowej, a wyznaczone metody monitorowania zmian będą w stanie wykazać skuteczność wprowadzonych poprawek.

3 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

תגובות


bottom of page