top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Business Manager – Facebook uprości zarządzanie fanpage’ami i kontami Facebook ads

Facebook zapowiada start usługi Business Manager. Dowiedz się jak to działa.


Business Manager ma ułatwić zarządzanie administratorami fanpage’y i kontami Facebook Ads. Tak wygląda strona podprojektu

.

Do tej pory aby zarządzać adminami kilku fanpage’y trzeba było odwiedzać je oddzielnie. Ponadto nie było tak łatwo tworzyć oddzielne konta reklamowe dla każdej kampanii / każdego klienta. W sumie więc sprowadzało się to do dosyć uciążliwej dodatkowej pracy albo stosowania zewnętrznych narzędzi – drogich i działających czasem lepiej, a czasem gorzej.

Teraz ma to się zmienić. Business Manager na razie jest w fazie wczesnych testów. Tutaj można zobaczyć jak wygląda strona projektu:


W filmie wideo Cathryn Junge opowiada o nowym projekcie:


Bardzo podoba mi się możliwość wejścia na jeden adres z dostępem do wszystkich kont i adminów wszystkich fanpage’y za pomocą business.facebook.com. Tak będzie wyglądał menadżer:


Kolejna przydatna funkcja to zapraszanie do administrowania za pomocą adresu e-mail osoby. Do tej pory dodanie admina to była ciężka sprawa. Żeby zostać adminem trzeba polubić fanpage ze swojego prywatnego konta, a następnie podać swój e-mail powiązany z kontem na Facebooku. Dawało się to zrobić, ale nie było tak oczywiste. Teraz ma być łatwiej:


Następna przydatna funkcja to łatwe tworzenie nowych kont reklamowych. Sądząc po interfejsie konta reklamowe będą mogły współdzielić źródła płatności. To znacznie ułatwi obsługę kampanii reklamowych dla wielu klientów i uporządkuje kampanie:


No i na koniec osoba zaproszona do administrowania nie będzie musiała dzielić się z innymi adminami swoim kontem prywatnym. Będzie ono użyte tylko raz do autoryzacji mejla firmowego. To z pewnością uspokoi osoby zaniepokojone prywatnością w relacjach biznesowych:


Na stronie usługi będzie można od razu podejrzeć raporty z reklam i tworzyć nowe kampanie. Jeśli dołączymy do tego sety, które Facebook wdraża, robienie reklam na Facebooka stanie się o wiele przyjemniejsze. Chociaż i tak w zaawansowanych projektach nadal będzie się używać aplikacji reklamowej. Tak wygląda podgląd reklam:


Podoba mi się też możliwość łatwego wyszukiwania fanpage’y i kampanii z jednego pola wyszukiwania oraz możliwość tagowania elementów w systemie.

Całkiem ciekawy projekt. Oczywiście dla agencji social media i większych firm. Zobaczymy jak pójdzie wdrożenie tego narzędzia.

3 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

コメント


bottom of page