• Tomasz Smykowski

Buzz marketing – 6 kampanii o których nie mów znajomym

Buzz marketing polega na wzbudzeniu zainteresowania ciekawą historią. Tak w skrócie można opisać tę formę marketingu, która w czasach internetu przeżywa swój renesans. Poznaj 5 inspirujących kampanii tego typu.



Buzz marketing / Websoul

Buzz marketing pobudza ludzką wyobraźnę


1. Dziwny e-mail

Autor bloga Deanhunt umieścił wpis cytujący pewien e-mail, który otrzymał. Pewna firma mianowicie napisała do niego, że jest on wyżej w wynikach wyszukiwania niż ta firma i oczekuje, że bloger się wykasuje z wyszukiwarki, a jeśli nie to ta firma zadzwoni do wyszukiwarki i sama to załatwi. Historia była opisywana w wielu serwisach społecznościowych generując imponujący ruch na jego stronę.

2. Gra w Yeti

Gra w Yeti i Beetle Cabrio były dwoma grami przygotowanymi dla Volkswagena w celu promocji nowych modelów samochodu Beetle. Obie gry wzbudziły duże zainteresowanie i cieszyły się popularnością w sieci, gra w Yeti była jednym z prekursorów internetowych gier marketingowych i powstała w 2004 roku.

3. Tony Sharaton

Bohater historii – Tony S. pisze do znajomych mejla, w którym prosi o przekazanie dalej informacji czy znają kogoś kto ma pracę dla niego. Podaje też swoją stronę internetową. Strona okazuje się amatorska i zawiera zdjęcia Toniego na różowym tle w różowym obcisłym kostiumie. Dodatkowo na mieście pojawiają się reklamy na których znajduje się zdjęcie Toniego i informacja, że szuka pracy. Następnie kampania została ukierunkowana na promocję nowego samochodu Volkswagena.

Kliknij poniższy przycisk, aby poznać jeszcze 3 kampanie buzz marketingowe:

[like-gate]

4. Beta-testy kawy

Firma Joffrey sprzedająca kawę postanowiła dotrzeć do blogerów metodą znaną przez startupy internetowe. Zaoferowała beta-testy swojej kawy. Każdy bloger, który wszedł na odpowiednią stronę i zarejestrował się otrzymywał próbkę kawy i pisał na swoim blogu jej recenzję. Tak powstało ponad tysiąc recenzji kawy firmy Joffrey.

5. Blair Witch Project

Twórcy horroru kręconego amatorsko rozsiali w Internecie plotkę, że jest oparty na prawdziwych wydarzeniach. Film stał się jednym z najbardziej kultowych horrorów ostatnich lat.

6. Uległy kurczak

Na odpowiedniej stronie internetowej pojawiła się kamerka online pokazująca człowieka przebranego za wielkiego kurczaka. Po wpisaniu rozkazu w okno tekstowe kurczak wykonywał ten rozkaz. Strona cieszyła się przez wiele lat ogromną popularnością, aż została przekierowana na promocję marki restauracji Burger King.

Oczywiście kampania buzz marketingowa istnieje tak długo, aż tajemnica jest ukryta. W momencie jej ujawnienia i przekucia kampanii na promocję firmy tajemnica zostaje odkryta, a życie kampanii buzz-marketingowej się kończy. Dlatego też, nie rozpowiadaj, że to były kampanie buzz-marketingowe 🙂 Zapytaj się natomiast znajomych czy sądzą że Blair Witch Project był oparty na faktach. Ich odpowiedzi na pewno Cię zaskoczą 🙂

Jeśli chcesz mieć przeprowadzoną kampanię buzz-marketingową napisz do nas.

[/like-gate]

#buzzmarketing #marketingszeptany

0 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie