Usłyszałeś od pozycjonera, że wybrane słowa kluczowe są zbyt ogólne? Dowiedz się dlaczego i co z tym zrobić!
Co to są ogólne słowa kluczowe?
Chcesz zamówić usługę pozycjonowania strony. Kontaktujesz się z pozycjonerem. Ten prosi o listę słów / fraz kluczowych. Wybierasz frazy na jakie chcesz być na pierwszym miejscu w Google. A on odpowiada, że słowa te są zbyt ogólne. Ale przecież one są niezbędne, żeby zwiększyć sprzedaż. O co chodzi?
Ogólne słowa / frazy kluczowe są bardzo popularne i absolutnie wszyscy chcą być na nie wypozycjonowani. Weźmy na przykład frazę „sklep spożywczy”. Absolutnie każdy sklep spożywczy chce być na tę frazę wysoko. W związku z tym szanse na wypozycjonowanie się na pierwsze miejsce (albo na czołówkę) w skali kraju są bardzo niskie. Są firmy, które wydają tysiące złotych aby być wysoko na takie frazy. Dlatego standardowe usługi optymalizacji pod pozycjonowanie czy pozycjonowania nie dadzą rady przeciwko takiej konkurencji.
Tu nie ma żadnej tajnej metody, którą posiada któryś pozycjoner, a inny nie posiada. Jeśli ktoś inwestuje mnóstwo pieniędzy na bycie na topie na to hasło, jeden drobny sklep spożywczy nigdy nie będzie miał szansy być na nie wysoko.
Dlaczego nie potrzebujesz ogólnych słów kluczowych?
Na szczęście ogólne słowa kluczowe nie są w ogóle potrzebne. W większości przypadków są odpowiednie, inne warianty fraz i słów kluczowych, które sprawdzą się tak samo dobrze, a nawet lepiej niż ogólne. Ważne jest tylko to, żeby odpowiednio je dobrać. Niestety zdarza się, że pozycjonerzy zostawiają klientów samemu z tym zadaniem. Chociaż w internecie jest mnóstwo poradników na temat keyword researchu zrozumiałe jest, że nie każdy ma czas, ochotę i umiejętności potrzebne, aby przeprowadzić gruntowne badanie słów. Dobry pozycjoner sam się tym zajmie.
Jak uszczegółowić słowa kluczowe?
Jeśli jednak nie znasz takiego, oto kilka rad, w jaki sposób możesz zrobić z ogólnych słów kluczowych bardziej szczegółowe:
Fraza kluczowa + miejscowość (jeśli Twoja firma jest lokalna). Np. „sklep spożywczy toruń” zamiast „sklep spożywczy”
Produkty, które oferujesz. Np. „owoce” zamiast „sklep spożywczy”
Cechy produktów. Np. „świeże owoce” albo „pieczywo bezglutenowe”
Konkretne marki produktów. Np. „herbaty Ahmad”
Oczywiście to są tylko przykłady. Trzeba je przenieść na Twój biznes i znając jego cechy, produkty cieszące się popularnością, wybrać odpowiednie frazy.
Comments