top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Czy reklama na Facebooku jest płatna?

Czy firma za promocję na Facebooku musi płacić czy też nie? Posiadanie konta na Facebooku jest darmowe? A co z reklamami? Czy one również są darmowe? Dowiedz się z tego artykułu!



Czy reklama na Facebooku jest płatna?

Reklama Ford T Touring z 1914 roku / image courtesy AdClassix.com


Facebook pozwala każdej firmie założyć swoją stronę na Facebooku i wykorzystywać ją do promocji całkowicie za darmo. Nie są pobierane żadne opłaty przez Facebooka za to, że firma takie konto zakłada. Można więc to zrobić samemu bezpłatnie. Wiele firm zaczyna swoją przygodę na Facebooku zakładając samemu fanpage i prowadząc go przez jakiś czas samemu i oswajając się z Facebookiem.

Można też zlecić to firmie, która wie jak skonfigurować poprawnie stronę, zrobi atrakcyjną okładkę, awatara, galerię zdjęć i uzupełni profil firmy. Koszty takiej usługi to w zależności od zleceniobiorcy od kilkudziesięciu do kilkuset złotych.

Konto firmowe na Facebooku możesz prowadzić samemu. Możesz też zlecić firmie jego prowadzenie. Dobra agencja marketingowa zadba o umieszczanie ciekawych treści, promowanie Twojej firmy, jej produktów, usług i angażowanie fanów przez konkursy, promocje, rozdawanie kuponów rabatowych i zdobywanie nowych fanów. Koszty tej inwestycji zależą od tego ile pracy agencja będzie musiała poświęcić na promocję Twojej firmy oraz jak zaawansowane narzędzia w tym celu wykorzysta. Prowadzenie konta to również koszt od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.

Oprócz konta na Facebooku można wykorzystać dodatkowe metody promocji. Na przykład reklamy typu display, wpisy sponsorowane itp. Wykorzystanie tych metod promocji wiąże się już z inwestycją finansową. Konkretny koszt zależy od wielu czynników. Zajrzyj do wczorajszego wpisu na blogu, gdzie znajdziesz informacje na ten temat. Dowiedz się też w którym miejscu wyświetlają się reklamy na Facebooku. Budżet na reklamę może być dowolny i zmieniany co miesiąc. Może to być nawet tak mało jak 100 zł., przez 500 zł., do 1000 zł i więcej / miesiąc odpowiednio do bieżących potrzeb marketingowych firmy.

Przy większym budżecie na nagrody  czy promocję warto zainwestować w organizację akcji za pomocą doświadczonej agencji, która posiada dobre oprogramowanie do konkursów i kuponów rabatowych. Zadba ona o maksymalizację korzyści z promocji na Facebooku np. przez odpowiednio skonstruowaną, bezpieczną aplikację, uczciwy regulamin, przejrzyste zasady uczestnictwa i skuteczne zachęcanie do dzielenia się przez uczestników informacją o konkursie.

Chcesz zlecić to, czego nie możesz zrobić sam? Zadzwoń do nas!

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page