Ostatnio powstało sporo serwisów internetowych z recenzjami restauracji. Skoro restauracja ma tam już swoje miejsce, czy warto rejestrować własną domenę internetową?
Pierwsze pytanie które należy sobie postawić to czy restauracja w ogóle potrzebuje mieć własną domenę. Domena jest to adres internetowy restauracji, który wpisują internauci aby do restauracji trafić. Jest to nasz internetowy adres firmowy. Na przykład restauracja Piąta Klepka mogłaby mieć adres internetowy piataklepka.pl.
A więc czy restauracje potrzebują mieć własną domenę? Przecież istnieją na przykład takie serwisy jak Gastronauci, gdzie każda restauracja ma swoją „stronę” z recenzjami odwiedzających. Odpowiedź brzmi tak: każda restauracja powinna mieć swoją domenę. Nigdy nie wiemy który serwis znajdzie się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania w Google gdy ktoś będzie szukał naszej restauracji. Nie mamy więc kontroli nad tym co zobaczy internauta i czy prezentacja na takiej stronie zachęci do odwiedzin lokalu.
Na przykład w trakcie jednej z ostatnich analiz odkryłem pewną restaurację, po wpisaniu nazwy której, w Google pojawia się na pierwszym miejscu jedna jedyna recenzja: „nie polecam”. Restauracja istnieje i w innych miejscach ma dobre recenzje. Jednak nie każdemu chce się szukać dalej i może skończyć poszukiwania na tej opinii. A to oznacza, że tracimy znaczną liczbę klientów na dzień dobry.
Także każda restauracja powinna mieć swoją domenę, na której prezentuje się z najlepszej strony i zachęca do odwiedzin. Obecnie restauratorzy zdają się potwierdzać tę tezę bowiem aż 97 na 100 z nich ma już swoją stronę internetową i 9/10 z nich działa poprawnie. Także posiadanie własnej strony jest już standardem wśród restauratorów. Nic dziwnego, posiadanie własnej domeny powoduje, że możemy zaprezentować restaurację z najlepszej strony i regularnie odświeżać i aktualizować jej wizerunek. W innych serwisach typu Gastronauci nie mamy takiego prawa. Możemy co prawda czasem podesłać jakiś krótki tekst, ale to właściciele takich serwisów je kontrolują, treści umieszczają internauci (a czasem też nasza konkurencja), nie mamy też wpływu na wystrój i muzykę, a więc nie możemy w pełni pokazać zalet naszego lokalu gastronomicznego, dań i atmosfery, które czekają na gości.
Podsumowując restauracja powinna mieć własną domenę internetową.
コメント