top of page
Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Czy social media wpływają na SEO? Aktualizacja na rok 2016

Czy social media marketing wpływa na pozycję strony w Google i SEO? Zobacz, co mówią eksperci w 2016 roku na ten temat!



Czy social media wpływa na seo 2016

Na temat wpływu social media na SEO piszę od 2013 roku. Już wtedy badania pokazywały, że „że istnieje korelacja między liczbą udostępnień linków, komentarzy i lajków a pozycją strony w Google.”. Kolejne badania, o których pisałem w 2014 wskazywały, że „obecnie 7 na 8 czynników najbardziej korelujących dotyczy social media„. Innymi słowy, jeśli w social media jest większa aktywność, wpływa ona na pozycję strony której dotyczy w Google.  Również badania z 2015 roku potwierdzają istnienie korelacji między tym, co dzieje się w social media, a pozycją w Google.

Wszystkie wpisy, które opublikowałem na przestrzeni ostatnich 3 lat znaleźć można tutaj: social media a seo. Znaleźć tam można również porady, jak wykorzystać social media w celu uzyskania wyższej pozycji. Każdy właściciel fanpage’a czy instapage’a jest w stanie wprowadzić te zmiany w życie i czerpać więcej korzyści z obecności w mediach społecznościowych. Tym bardziej, że wiadomo, jak ważne dla firm jest uzyskanie i utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w czasach, gdy Google wyświetla coraz więcej reklam Adwords i wprowadza kolejne wersje niezbyt miłej dla SEO-wców Pandy.

Ponieważ związek między social media a SEO zdaje się dziś już niepodważalny postanowiłem dzisiaj zrobić przegląd prasy na temat zagadnienia i wyciągnąć dla Was ciekawsze nowości w tym zakresie. Bardzo ciekawy i obszerny artykuł zamieścił w sieci Mark Traphagen. Zbiera on w jednym poście wszystkie wypowiedzi przedstawicieli Google na temat wpływu social media na SEO pt. „Does Social Media Affect SEO? Matt Cutts Answers”. Rozwija on stwierdzenie Matta Cuttsa o tym, że Google traktuje każdą stronę, w tym social media, tak samo. Według Marka oznacza to, że każdy kawałek treści np. post na fanpage’u jest traktowany jako oddzielna podstrona strony jaką jest Facebook. Studzi on jednak entuzjazm zwracając uwagę, że Google wcale nie musi indeksować wszystkich wpisów z różnych względów np. z ogromnej ilości treści, które są publikowane każdego dnia w mediach społecznościowych.


Social media a SEO | WEBSOUL

geralt / Pixabay


Specjaliści social media duże nadzieje wiążą z umową, którą nawiązało Google z Twitterem. Nie było do końca wiadomo, w jaki sposób współpraca wpłynie na pozycjonowanie. Trochę na ten temat zdradza  Steven Ganczaruk  w interesującym artykule pt. „Social and SEO: Can Social Media Performance Impact Ranking?”.  Według niego Google wykorzystuje dane z Twittera, aby szybciej odkryć strony warte zindeksowania. Innymi słowy Google może szybciej dodać do wyników wyszukiwania linki, które pojawią się na Twitterze. Przy czym niewiele wiadomo o tym, jak wybierane są konta, z których linki są poddawane sprawdzeniu, oraz czy ma to jakiś dodatkowy wpływ na pozycję.

Warto zwrócić też uwagę na artykuł Dee Stephens, która w artykule pt. „10 things you have to know about SEO & social media in 2016” podsumowuje wiedzę na temat wpływu pozycjonowania na SEO, którą obecnie mamy. Zaznacza, że liczba polubień i udostępnień nie są brane jako czynniki dodatkowe do określania pozycji strony w wyszukiwarce. Z drugiej strony jednak zwraca uwagę, że mimo to, social media wpływa na SEO.

Wpływ social media marketingu na SEO jest obecnie już niepodważalny, choć niebezpośredni. Gdy każda podstrona np. udostępnionego postu czy wpisu jest potencjalnie indeksowalna przez Google, linki kierujące do naszej strony mogą mieć wpływ na jej pozycję. Niemniej oczekiwanie osób, które liczą, że niebotyczne liczby kupionych fanów wpłyną na ich skuteczność w wyszukiwarce, może spotkać się z rozczarowaniem. W social media powinniśmy udostępniać ciekawe treści, które ludzie będą skłonni przekazywać dalej. Wtedy social media i SEO idą w parze wpływając na wzrost odwiedzalności naszej strony.

3 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Comments


bottom of page