top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Czym jest strona na Facebooku?

Coraz więcej firm ma strony na Facebooku? Ale czym właściwie taka strona różni się od bloga? Od strony internetowej? Od newslettera? Od profilu prywatnego na Facebooku? Czy warto w ogóle uwzględniać jej posiadanie w planie marketingowym? Kliknij, żeby w końcu poznać odpowiedzi na te pytania!


Facebook jest serwisem internetowym, na którym można stworzyć sobie prywatny profil. Prywatne profile są przeznaczone dla osób prywatnych.

Drugi rodzaj konta na Facebooku to tzn. strona. Niektórzy nazywają ją stroną społecznościową, fanpage’m albo po prostu stroną. Jaka jest różnica między profilem prywatnym a stroną na Facebooku? Profil prywatny jest profilem osobowym tak samo jak profil osoby na serwisie Nasza Klasa. Z kolei strona na Facebooku jest społecznościowym odpowiednikiem strony internetowej. Strony internetowe posiadają firmy, organizacje, osoby publiczne czy zespoły muzyczne.


Czym jest strona na Facebooku?

Wpisy ze strony popularnego sklepu internetowego Oki-ni.com


Mogą oni, tak samo jak stronę internetową, założyć sobie stronę na Facebooku. Strona taka nie jest w żaden sposób powiązana z profilem prywatnym. Nikt kto wejdzie na stronę nie widzi, kto jest jej administratorem (o ile takich informacji nie upublicznimy).

Mając stronę na Facebooku można robić na niej różne rzeczy. Część z nich wygląda podobnie jak na zwykłej stronie: możemy mieć podstrony z różnymi treściami. Do tworzenia takich podstron służą tzn. zakładki i kreator Zakładka Polishwords. Jest to proste narzędzie do tworzenia zakładek z galerią zdjęć, tekstem, dokumentami, muzyką itp.

Oprócz tego każda strona na Facebooku posiada tzn. tablicę (nazywaną też timeline). Jest to zakładka główna widoczna po wejściu na stronę na Facebooku. Zakładka ta posiada wpisy ułożone chronologicznie od najnowszych u góry, do najstarszych na dole. Nad wpisami znajduje się okładka strony, która jest graficznym nagłówkiem, logo firmy oraz krótki opis oraz dane kontaktowe.

Ciekawe? Kliknij poniższy przycisk, aby czytać dalej:

[like-gate]

Firma może na tej tablicy umieszczać zdjęcia, wpisy, informacje o promocjach, konkursach i wszelkich innych wydarzeniach z życia firmy czy ciekawostkach branżowych. Dla osób, które mają bloga wyda się to znajome i faktycznie znajome jest. Tablica jest bowiem czymś na kształt bloga. Tak samo jak na wpisy z bloga internauta może się zapisać na informacje ze strony firmy. Gdy to zrobi, informacja, które umieści firma na swojej tablicy wyświetli się jako propozycja również pomiędzy informacjami od innych firm, które internauta polubił i między wpisami od jego znajomych na jego własnej tablicy. Internaucie daje to możliwość zapoznania się z informacją i podjęciem wobec niej różnych działań.

Internauta może wykonywać kilka czynności wobec wpisów firm, które zobaczy na swojej tablicy. Każda taka czynność jest ważna dla promocji firmy przez Facebooka. Może on polubić wpis (zalajkować). Oznacza to, że określony wpis go zainteresował i daje mu swój głos (plus, kciuka itp.). Może on ponadto skomentować wpis bez potrzeby rejestracji (jak ma to miejsce na blogach). Ostatnią ważną czynnością jaką może wykonać to udostępnienie wpisu na swojej tablicy. Oznacza to, że wpis ten będzie widoczny dla znajomych, którzy zechcą zobaczyć jego tablicę, pomiędzy jego zdjęciami i wpisami.

Chociaż wydaje się to złożone, warto zauważyć jedną wniosek: internauta może na Facebooku bardzo łatwo reagować na treści, które zaproponuje mu firma.

To jest najważniejsza przewaga strony na Facebooku wobec zwykłej strony firmowej, bloga, czy newslettera.


Czym jest strona na Facebooku? / Websoul

Strona popularnego internetowego sklepu odzieżowego Lux-Fix


Co więcej: każda interakcja internauty z informacją od firmy na dalej idące skutki. Otóż Facebook na podstawie reakcji na wpisy od firm decyduje, które z nich są ciekawe, wartościowe, a które nie i na tej podstawie podejmuje decyzję czy promować je dalej. Jeśli więc dostarczysz swoim subskrybentom (fanom, osobom, które polubiły, zasubskrybowały, zapisały się na Twoją stronę na Facebooku) ciekawe treści, zobaczy je więcej osób. Na przykład znajomy fana zobaczy jego komentarz pod Twoim wpisem, na jego tablicy zobaczy udostępnione przez niego zdjęcie z Twojej strony. Wszystkie te działania są opatrzone nazwą Twojej firmy i linkiem do Twojej strony na Facebooku, co powoduje, że zyskujesz darmowy rozgłos.

Darmowy rozgłos to kolejna ważna zaleta posiadania strony na Facebooku.

Facebook ułatwia więc nawiązanie stałego kontaktu z klientami i zyskanie rozgłosu dla firmy.

Aby wykorzystać umiejętnie narzędzia jakie oferuje Facebook warto zwrócić się do doświadczonej agencji social media. Ustali ona cele, które chcesz osiągnąć, dostosuje strategię do grupy docelowej Twoich klientów i przedstawi stosowne metody realizacji celów marketingowych do akceptacji.

Marketing na Facebooku brzmi na początku jak czarna magia.

Ale na szczęście można go łatwo oddelegować agencji marketingu społecznościowego, która zadba o realizację wyznaczonych celów.

Jeśli chcesz po prostu wykorzystać Facebooka do marketingu bez potrzeby wnikania w szczegóły techniczne to koniecznie do nas napisz albo zadzwoń!

[/like-gate]

5 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page