Social media nie jest kanałem do przesyłania suchych komunikatów firmowych, ani nie jest wyłącznie miejscem spotkań dla potencjalnych klientów. Czym więc jest?
Na to pytanie stara się odpowiedzieć Angela Hausman z Howard University. Uważa ona, że firma w social media powinna tworzyć relacje podobne do przyjaźni oparte na otwarciu się przed drugą stroną i pozwoleniem sobie na większą ekspresję niż ma to miejsce w przypadku zwykłych komunikatów firmowych.
Zwraca ona jednak uwagę, że mimo iż firma w social media powinna być autentyczna, empatyczna i doceniająca wartość społeczności, a nie firmy, to nie powinna zapominać o tym, że jest to przyjaźń komercyjna. A więc kultywując społeczność powstającą obok firmy trzeba pamiętać, że na koniec dnia chcemy, żeby osoby z tej społeczności coś zrobiły np. kupowały nasze produkty.
Zachęcam do przeczytania całego artykułu na Business2Comunity pt. „Zaangażowanie w social media„.
Comments