top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Dlaczego warto zrobić audyt social media?

Dlaczego warto wykonać audyt social media? Jakie są kroki audytu social media? Ile firmy wydają na audyty? Gdzie wykonać audyt? Dowiesz się z tego wpisu!



audyt social media

Skuteczne funkcjonowanie dzisiejszej firmy bez udziału mediów społecznościowych to absolutna abstrakcja. Konieczność posiadania konta na najpopularniejszych portalach dzisiejszej popkultury jest dla przedsiębiorcy gwarancją przesyłu informacji. W założeniu przełożyć się musi na wzrost lub ewentualny spadek jego dochodów. Tak czy inaczej, aby dokonać poprawnej oceny sprzedaży, należy zastosować tzw. audyt social media.

Audyt Social Media

Firma funkcjonująca w oparciu o social media, w obsługę których zaangażowany jest człowiek, bądź zespół marketingowy, powinna cechować się ewaluacją uzyskanych wyników. Istnieją metody, które pozwolą na ocenę obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych pod kątem korzyści lub strat wizerunkowych.

Rynek usług audytorskich w USA wyniósł w 2017 roku 61 miliardów dolarów. Audyty są potrzebne są firmom, aby efektywnie wykorzystywać budżet.

Audyt skuteczności mediów społecznościowych odbywa się przy użyciu danych, analizy statystycznej i oceny jakościowo-ilościowej. W sieci dostępne są aplikacje pozwalające na ocenę wpływu obecności firmy w mediach społecznościowych.

Kroki przeprowadzenia audytu:

  1. Ustalenie celów klienta i wyznaczenie kluczowych wskaźników efektywności (KPI)

  2. Analiza procesów social media (jeśli są), skuteczności, konkurencji, benchmarków

  3. Wyznaczenie mocnych i słabych stron

  4. Stworzenie rekomendacji ulepszeń

  5. Wyznaczenie kluczowych ulepszeń

  6. Opracowanie procesu wdrożenia audytu (krok po krok, od zaraz)

  7. Prezentacja raportu z audytu

  8. Uzyskanie akceptacji wniosków i procesów zmianTeż istotne są dodatkowe kroki:

  9. Wdrożenie pracowników w realizację wniosków z raportu

  10. Ocena wdrożenia audytu i efektów wdrożenia wniosków z audytu

Przykładem wielofunkcyjnego narzędzia jest Google Analytics, które ukazuje m. in. ilość odwiedzin danej witryny skierowanych bezpośrednio z mediów społecznościowych, a także ich czas przebywania. Ponadto miarą dobrej jakości mogą być dane nt. współczynnika „świadomości” o marce, a także jej reputacji wśród użytkowników.

Innym narzędziem przydatnym do przeprowadzenia audytu social media są statystyki platformy społecznościowej np. Business Manager Facebooka z modułem analityki.

Korzyści z audytu social media w skrócie:

  1. pokonanie konkurencji

  2. zidentyfikowanie niewykorzystanych możliwości reklamy

  3. opieranie decyzji na faktach i danych

  4. ocena skuteczności w porównaniu do innych firm i benchmarków

  5. lepsze wykorzystanie budżetu na marketing

Narzędzia takie jak powyżej pozwalają zebrać potrzebne dane. Audyt to jednak nie tylko liczby, ale i inne wskaźniki oceny, oraz wyciąganie wniosków i przedstawienie klientowi konkretnych rekomendacji przez agencję konsultingową. Celem jest to, by nie tyle krytykować, co wskazać sposoby poprawy skuteczności. Nawet najdłuższy raport z audytu powinien sprowadzać się do meritum. Spośród wielu rekomendacji, klient powinien otrzymać 5 głównych zmian, które dadzą największy sukces przy najmniejszym koszcie. Innymi słowy klient uzyska najlepszą poprawę przy najmniejszych kosztach.

Jeśli jesteś zainteresowany/a przeprowadzeniem audytu social media napisz do nas na kontakt@websoul.pl.

8 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page