Czy firma, która chce być na Facebooku może mieć coś za darmo? Dowiedz się.
Oczywiście reklama na Facebooku, profesjonalne aplikacje i usługi prowadzenia konta kosztują. Jednak rozumiem, że nie każdy chce, czy może pozwolić sobie od razu na ich opłacenie. Jeśli chcesz wyciągnąć z Facebooka jak najwięcej za darmo, poświęcając tylko swój czas, to czytaj dalej.
1. Wiedza
W sieci jest mnóstwo blogów poświęconych social media marketingowi np. ten albo Social Media Examiner. To dobre miejsca, aby za darmo dowiedzieć się jak wykorzystać social media w promocji firmy. Dobrze jest wrzucić parę blogów do czytnika albo do ulubionych.
2. Wsparcie
Na Facebooku, LinkedIn i GoldenLine są grupy specjalistów social media, którzy chętnie pomogą Ci z problemami, na które trafisz, albo wyjaśnią sprawy, które Cię martwią. Warto z nich skorzystać.
3. Konkursy
Do organizacji prostych promocji i konkursów nie potrzebujesz aplikacji. Możesz zorganizować je samemu, na tablicy. Zaoszczędzisz w ten sposób pieniądze. Takie kampanie nie będą bardzo efektywne, ale od czegoś trzeba zacząć.
4. Aplikacje
W sieci jest dostępnych jeszcze trochę narzędzi do tworzenia darmowych zakładek i aplikacji. Niektóre mają określony limit darmowości uzależniony np. od liczby fanów. Jeśli więc zaczynasz to uda Ci się znaleźć coś, co będzie darmowe i pozwoli stworzyć proste zakładki np. z ofertą albo proste aplikacje. Trochę pieniędzy zostanie w Twoim portfelu.
5. Zbieranie leadów
Jeśli korzystasz już na przykład z e-mail marketingu, możesz stosować swoją obecność w social media, aby zbierać nowe leady. W sieci znajdziesz kreatory prostych formularzy. Można je zainstalować również na stronie. Są odpowiednie dodatki do WordPressa czy do Joomli. Kierując do takich formularzy fanów zdobędziesz do nich mejle i będziesz mógł wysyłać do nich informacje bez pomocy Facebooka.
6. Monitorowanie social media
Trudno znaleźć darmowe rozwiązania w tym zakresie. Jednak możesz samemu systematycznie przeglądać grupy na Facebooku, tweety na Twitterze czy posty na blogach w Google na określone tematy. Wymaga to trochę czasu i wprawy, ale przy odrobinie wysiłku znajdziesz ciekawe miejsca, gdzie możesz się zaangażować i promować Twoją firmę.
7. Statystyki
Na szczęście określanie efektów obecności w social media jest do pewnego stopnia proste i darmowe. Najlepiej sprawdza się w tym celu Google Analytics. W statystykach zobaczysz skąd kto i kiedy wszedł na Twoją stronę z Facebooka, Twittera, czy Google+. Będziesz wiedział co się sprawdza, a co nie.
8. Planowanie
Do planowania wpisów można korzystać z gotowych rozwiązań. Jednak większość z nich nie jest darmowych. Facebook oferuje za to możliwość planowania wpisów na przyszłość za darmo. Najlepiej jest planować maksymalnie na następny dzień, dwa do przodu. Inaczej widoczność postów będzie spadać. Ale i tak warto spróbować, jeśli masz zaoszczędzić kolejnych kilka dych.
9. Grafika i zdjęcia
Obecnie w social media grafika to podstawa. Jeśli nie stać Cię na zakup drogich grafik na licencjach możesz spróbować znaleźć coś darmowego. Wbrew pozorom wielu fotografów i grafików udostępnia swoje dzieła na licencjach pozwalających na ich używanie w marketingu za darmo. Szukaj takich, które są oznaczone jako Domena Publiczna (Public Domain) albo licencją Creative Commons z prawem do używania komercyjnego. Pamiętaj jednak, aby stosować się do wymagań autora. Może on wymagać linku do strony, albo właściwego opisania autorstwa grafiki, której używasz.
10. Inspiracja
Skąd brać inspirację na wpisy? W sieci dostępne są rankingi najlepszych fanpage’y. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przejrzeć je i dać się zainspirować. Może przeglądając je wymyślisz coś, co sprawdzi się na Twoim fanpage’u albo koncie na Twitterze?
Mam nadzieję, że te rady pomogą Ci prowadzić konto firmowe na Facebooku za darmo. Powodzenia!
Comentarios