Co to jest fraza kluczowa? Co to są propozycje słów kluczowych? Jak wybrać odpowiednią? Dowiedz się teraz!
Ludzie wyszukując w Google strony internetowe stosują określone frazy kluczowe czyli wyraz, albo wyrazy, którymi starają się opisać to, czego szukają.
Gdy zlecasz optymalizację pod pozycjonowanie strony, usługi SEM, SEO, to musisz podać firmie jakie frazy Cię interesują.
Firma pozycjonerska przystosuje stronę, albo podejmie inne działania, aby Twoja strona wyświetlała się wysoko w Google po wpisaniu propozycji słów kluczowych.
Jak wybrać więc odpowiednie frazy kluczowe dla Twojej firmy?
Na pewno masz już pomysł na kilka fraz kluczowych. Tutaj dowiesz się jak znaleźć inne, oraz jak sprawdzić czy te, które masz, są odpowiednie.
Dlaczego to jest takie ważne?
Otóż nie zawsze ludzie szukają produktów czy usług używając takiego słownictwa jakie stosowane jest w Twojej branży, a ponadto zdarza się, że są frazy warte uwagi, które zostały przeoczone przez konkurencję i łatwo się na nie wypozycjonować.
1. Google Analytics
Jeśli masz zainstalowane statystyki Google Analytics to do pewnego stopnia możesz tam sprawdzić jakie frazy kluczowe wpisują ludzie gdy wchodzą na Twoją stronę. Aby uzyskać szczegółowe informacje na ten temat należy podpiąć Google Webmaster Tools. Wtedy będziesz mógł ustalić na jakich pozycjach w Google jesteś na dane frazy, ile osób klika w wyniki, a więc na które frazy warto się lepiej wypozycjonować.
2. Google Adwords
Inną sprawdzoną metodą zdobywania odpowiednich fraz jest uruchomienie testowej kampanii Google Adwords. Działa to tak, że uruchamia się kampanię reklamową na frazy kluczowe, które się wymyśliło. Adwords podpowiada też inne frazy warte zainteresowania. Po przeprowadzeniu kampanii testowej wiadomo, które frazy wygenerowały najwięcej ruchu, wiadomo jaka jest ogólnie konkurencja na dane słowa kluczowe w Adwords (w naturalnych wynikach będzie podobna). Można też zmierzyć, które frazy powodują konwersję na sprzedaż, albo rejestrację.
3. Konkurencja
Konkurencja już ustaliła swoje frazy kluczowe. Ponieważ te dane są zazwyczaj dostępne w treści kodu strony można zajrzeć tam i zobaczyć na jakie frazy pozycjonuje się konkurencja. Przejrzenie stron konkurencji powinno też dać wskazówki jakich fraz używa (albo nadużywa).
4. Alexa
W statystykach stron internetowych Alexy można znaleźć informację z jakich fraz kluczowych ludzie trafiają na okreśłoną stronę. Nie są to do końca rzetelne dane, jednak mogą służyć jako inspiracja. Wszystko co trzeba zrobić to wpisać do Alexy adres strony konkurencji i zobaczyć jakie frazy zostały wyświetlone.
5. Fora
Ludzie często pytają o produkty i usługi na forach tematycznych. Warto czasem do nich zajrzęć i zobaczyć jak klienci nazywają wskazane usługi. Może się okazać, że używają nazw produktów zupełnie innych niż robi się to w języku branżowym. To cenna informacja służąca do wyboru odpowiednich fraz kluczowych.
6. Nisze
Na ogólne frazy kluczowe trudno się wypozycjonować. Czasem lepiej wybrać kilka bardziej niszowych fraz, które w sumie dadzą podobny rezultat i będą wymagać mniej pracy przy pozycjonowaniu. Może oferujesz określoną grupę produktów, które nie są jeszcze popularne w wynikach Google? A może ludzie przed zakupem szukają określonych informacji na temat produktu? Oprócz odpowiedniej podstrony (albo wpisu na blogu) pozycjonowanie na taką frazę może dać bardzo dobre efekty i sprawić, że wyprzedzisz konkurencję.
To tylko kilka z dostępnych metod dopracowania listy fraz kluczowych. Fraz kluczowych nie zmienia się zbyt często, dlatego, aby wysiłki w optymalizacji i SEO dały pożądane rezultaty dobrze jest poświęcić na ich przygotowanie trochę czasu. Dobra firma zajmująca się optymalizacją pod pozycjonowanie i SEO jest też w stanie wykonać odpowiednie badanie fraz (keyword research) na Twoje potrzeby.
Commenti