Dowiedz się, ile kosztuje reklama na Facebooku.
tl;dr Nie chcesz czytać? Zobacz prezentację: ile kosztuje reklama na Facebooku?
Koszt reklamy na Facebooku
Podstawowe zasady licytacji i koszty reklamy na Facebooku opublikowałem wcześniej. Podsumowując poprzedni wpis reklamy są rozliczane za kliknięcia albo tysiąc wyświetleń. Możemy ustalić maksymalną kwotę jaką chcemy wydać na kliknięcie albo 1000 wyświetleń reklamy oraz maksymalny budżet jaki planujemy wydać na reklamy w skali miesiąca.
Dla przykładu: jeśli koszt maksymalny kliknięcia ustalimy jako 50 groszy i budżet miesięczny w wysokości 100 zł. to możemy otrzymać w miesiącu 200 kliknięć. Oczywiście to zależy jaka będzie konkurencja w danej grupie docelowej. Jeśli okaże się, że mała, to koszt kliknięcia będzie niższy niż maksimum, które ustawiliśmy. Wtedy zyskamy więcej niż 200 klików. Jeśli natomiast konkurencja będzie duża, to nasza stawka może okazać się niska, aby konkurować o miejsce reklamowe. Wtedy reklama nie będzie wyświetlana i dostaniemy mniej niż 200 kliknięć. Ponieważ jednak nie będzie kliknięć nie będziemy również płacić / wykorzystywać całego budżetu reklamowego tj. 100 zł. miesięcznie.
Ustalanie budżetu
W związku z powyższym planowanie reklamy na Facebooku polega w pierwszym rzędzie na ustaleniu budżetu reklamowego jaki chcemy przeznaczyć. Od czego zacząć? Na początek może to być budżet w wysokości 100 zł. Dzięki temu uzyskamy trochę kliknięć i będziemy wiedzieć jak sprawdza się reklama. Dobrze jest sprawdzić jak kliknięcia przekładają się na ruch na stronie, polubienia czy zakupy. Przy budżecie 100 zł. to ostatnie może jeszcze nie być do sprawdzenia, ale inne wskaźniki pośrednie podpowiedzą nam czy kampania jest opłacalna w porównaniu do innych kampanii.
Jeśli okaże się, że nie, to należy kampanię zoptymalizować. Tworzy się wtedy inne warianty reklamy: tekstowe i graficzne, oraz inne miejsca docelowe. Dzięki temu można przetestować różne warianty reklam i wybrać te, które po pierwsze mają dużą liczbę kliknięć oraz te, które powodują, że kliknięcie jest najtańsze. Różnice między kreacjami reklamowymi mogą być duże w tym zakresie. Jedna reklama może generować kliknięcia za 10 groszy, podczas gdy inna za 4 złote.
Gdy ustalimy już najlepsze kreacje reklamowe czas zastanowić się ile docelowo chcemy przeznaczyć na reklamę. Zależy to oczywiście od budżetu reklamowego jakim dysponujemy w całości na reklamę oraz tego jaką jego część chcemy przeznaczyć na reklamę na Facebooku. Jeśli na przykład wydajemy na reklamę w Google 1000 zł / miesiąc, 500 zł. na pozycjonowanie i 500 zł. na inne formy reklamy warto osiągnąć porównywalny budżet do głównych form reklamy, albo rozdzielić budżet równo, tak aby reklamy równolegle pojawiały się w Google i na Facebooku.
Na przykład powyższy budżet możemy rozdzielić na 500 zł. na Google i 500 na Facebooka. Nie zwiększamy tym samym kosztów, ale zwiększamy szansę na dotarcie do potencjalnych klientów różnymi kanałami dystrybucji. To ważne, ponieważ czym częściej klient zobaczy naszą reklamę w różnych miejscach, tym większa szansa bycia zapamiętanym i szansa na wykonanie zakupu czy zamówienia usługi.
Rozbicie budżetu
Jeśli zagłębimy się dalej w reklamę na Facebooku, która daje równie dobre, a czasem i lepsze efekty niż reklama w Google, można ją rozbić na mniejsze kampanie. Można na przykład przygotować kampanie dla różnych grup produktów, które są kupowane przez różne grupy klientów. W ten sposób poprawimy targetowanie, zmniejszy się cena kliknięcia i możemy lepiej zarządzać budżetem. Na przykład sklep z obuwiem może rozbić budżet na 300 zł. na kampanie butów dla kobiet i 200 zł. na kampanie butów dla mężczyzn. To pierwszy podział, który jest wart rozważenia i który nie wymaga wiele pracy, aby dał dobre rezultaty.
Ile kosztuje reklama na Facebooku ? Websoul
W dalszej kolejności możemy rozbić kampanię na kampanię dla nowych klientów oraz dla osób, które odwiedziły już stronę (remarketing). W ten sposób ludzie będą odkrywać firmę, a gdy już będą nią zainteresowani, reklama będzie o niej przypominać. To kolejny sposób na rozbicie budżetu. Ponieważ remarketing nie wymaga dużych środków wystarczy przeznaczyć na niego 20-30% budżetu reklamy na Facebooku. Nawet wtedy spełni swoje zadanie.
Analiza kampanii
Ważne jest, aby na bieżąco analizować kampanię stosując odkreślone wskaźniki. Np. mierzyć ile osób z reklamy zarejestrowało się na stronie, albo kupiło produkt. Wiem, że wiele firm nie prowadzi dokładnej analizy konwersji na akcje. Jeśli też tego nie robisz, możesz mierzyć koszt kliknięcia i porównywać go w czasie. Jeśli koszt kliknięcia rośnie, trzeba przyjrzeć się kampanii i sprawdzić co możemy zrobić, żeby go zmniejszyć.
Dobrze prowadzona reklama na Facebooku nie musi być droga. Jeśli jest dobrze prowadzona i optymalizowana staje się istotnym źródłem klientów i stanowi koszt, który można racjonalnie uwzględnić w kosztach ich pozyskania.
Jeśli chcesz uzyskać najwyższe możliwe przez nas efekty z reklamy na Facebooku w budżecie, którym dysponujesz, napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.
Комментарии