• Tomasz Smykowski

Instagram firmowy

Jak założyć i prowadzić firmowy Instagram? Czy na Instagramie można prowadzić reklamę i zdobyć polubienia? Dowiedz się teraz!


Instagram firmowy

Instagram firmowy


Instagram ma już ok. 400 mln użytkowników na całym świecie i ponad 4 mln w Polsce. Ten mobilny serwis społecznościowy jest używany przez ludzi młodych, ale też w średnim wieku. Często korzystają z niego osoby, które nie spędzają tak dużo czasu na Facebooku. Jest łatwy w obsłudze i skupia się na udostępnianiu zdjęć i krótkich filmów.

Na Instagramie można założyć konto prywatne albo firmowe. Tak samo jak na Facebooku umieszcza się tam wpisy. Jednak inaczej niż w przypadku Instagrama zdjęcia wgrywać można jedynie za pomocą aplikacji dostępnej m.in. na Androida.

Aby założyć konto na Instagramie trzeba posiadać smartfona, który obsługuje odpowiednią aplikację. Następnie wybieramy nazwę firmy i awatara. Po utworzeniu konta umieszczamy zdjęcia tagując je i dodając odpowiedni opis. Zdjęcia muszą być atrakcyjne, związane z firmą, pokazujące jak tworzy się różne produkty. Internauci lajkują zdjęcia, dodają komentarze i obserwują profil. Tak wygląda na przykład mój profil:


Instagram Firmowy

Instagram Firmowy


Po utworzeniu profilu warto dodać link do niego na stronie internetowej i polecać go w innych miejscach np. na Facebooku, tak aby zgromadzić grupę pierwszych obserwujących.

Oprócz prowadzenia konta, na Instagramie można również prowadzić kampanie reklamowe. Reklama Instagram-a występuje w 3 formach obecnie: zdjęcia, filmu lub karuzeli.

Celem kampanii mogą być:

  1. przekliki do strony internetowej,

  2. konwersje na stronie internetowej (sprzedaż w sklepie),

  3. instalacje aplikacji,

  4. zwiększenie zaangażowania w aplikacji mobilnej,

  5. oglądanie wideo,

  6. zwiększenie świadomości marki,

  7. zaangażowanie wobec posta albo strony (zdobywanie polubień, komentarzy).

Aby Instagram Firmowy zdobywał dużo fanów i zaangażowania trzeba lepiej niż w przypadku Facebooka zadbać o odpowiednie zdjęcia i ich jakość. To podstawa prowadzenia tam konta.


Instagram firmowy - artykuł

Instagram firmowy – artykuł


Chcesz wiedzieć więcej o Instagramie? Zajrzyj do wpisów:

  1. Instagram – infografika,

  2. 8 x Case studies – firma na Instagramie

  3. 15 rad na prowadzenie Instagrama

Mam nadzieję, że ten artykuł lepiej wyjaśnił jak wygląda Instagram firmowy. Udostępnij ten wpis i obserwuj nas na Facebooku. Jeśli jesteś zainteresowany obecnością Twojej firmy lub organizacji na Instagramie napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.

#instagramfirmowy

0 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie