Jak założyć i prowadzić firmowy Instagram? Czy na Instagramie można prowadzić reklamę i zdobyć polubienia? Dowiedz się teraz!
Instagram firmowy
Instagram ma już ok. 400 mln użytkowników na całym świecie i ponad 4 mln w Polsce. Ten mobilny serwis społecznościowy jest używany przez ludzi młodych, ale też w średnim wieku. Często korzystają z niego osoby, które nie spędzają tak dużo czasu na Facebooku. Jest łatwy w obsłudze i skupia się na udostępnianiu zdjęć i krótkich filmów.
Na Instagramie można założyć konto prywatne albo firmowe. Tak samo jak na Facebooku umieszcza się tam wpisy. Jednak inaczej niż w przypadku Instagrama zdjęcia wgrywać można jedynie za pomocą aplikacji dostępnej m.in. na Androida.
Aby założyć konto na Instagramie trzeba posiadać smartfona, który obsługuje odpowiednią aplikację. Następnie wybieramy nazwę firmy i awatara. Po utworzeniu konta umieszczamy zdjęcia tagując je i dodając odpowiedni opis. Zdjęcia muszą być atrakcyjne, związane z firmą, pokazujące jak tworzy się różne produkty. Internauci lajkują zdjęcia, dodają komentarze i obserwują profil. Tak wygląda na przykład mój profil:
Instagram Firmowy
Po utworzeniu profilu warto dodać link do niego na stronie internetowej i polecać go w innych miejscach np. na Facebooku, tak aby zgromadzić grupę pierwszych obserwujących.
Oprócz prowadzenia konta, na Instagramie można również prowadzić kampanie reklamowe. Reklama Instagram-a występuje w 3 formach obecnie: zdjęcia, filmu lub karuzeli.
Celem kampanii mogą być:
przekliki do strony internetowej,
konwersje na stronie internetowej (sprzedaż w sklepie),
instalacje aplikacji,
zwiększenie zaangażowania w aplikacji mobilnej,
oglądanie wideo,
zwiększenie świadomości marki,
zaangażowanie wobec posta albo strony (zdobywanie polubień, komentarzy).
Aby Instagram Firmowy zdobywał dużo fanów i zaangażowania trzeba lepiej niż w przypadku Facebooka zadbać o odpowiednie zdjęcia i ich jakość. To podstawa prowadzenia tam konta.
Instagram firmowy – artykuł
Chcesz wiedzieć więcej o Instagramie? Zajrzyj do wpisów:
8 x Case studies – firma na Instagramie
15 rad na prowadzenie Instagrama
Mam nadzieję, że ten artykuł lepiej wyjaśnił jak wygląda Instagram firmowy. Udostępnij ten wpis i obserwuj nas na Facebooku. Jeśli jesteś zainteresowany obecnością Twojej firmy lub organizacji na Instagramie napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.
Commentaires