Twoja reklama jest nisko w Google? Dowiedz się jak to poprawić.
Gdy coraz więcej firm reklamuje się w Google Adwords pojawia się naturalne pytanie: co zrobić, aby nasza reklama była wyżej w płatnych wynikach wyszukiwania?
O pozycji w nich decyduje współczynnik Ad Rank. Jest to wartość liczbowa, którą Google wylicza dla każdej reklamy, która ma się pojawić w wynikach wyszukiwania użytkownika. Na podstawie wartości Ad Rank Google porządkuje reklamy tak, aby wyświetlić użytkownikowi najbardziej adekwatne.
Co najważniejsze Ad Rank nie zależy wyłącznie od stawki jaką chcemy dać za kliknięcie. Drugim równoważnym czynnikiem jest Quality Score. Quality Score określa jakość reklamy:
Jak uzyskać wysokie Quality Score aby być wysoko w Google? Oto kilka rad:
zadbaj o odpowiednią konwersję reklamy (CTR) czyli adekwatność reklamy względem tego co szuka użytkownik
staraj się utrzymywać wysokie CTR dla swojej strony internetowej
dbaj o wysokie CTR we wszystkich reklamach na koncie Adwords
zadbaj o dobrą jakość i szybkość działania strony docelowej, ponieważ podniesie ona Quality Score dla wszystkich słów kluczowych w grupie reklam
staraj się dopasować reklamy do regionu w którym się reklamujesz
W konsekwencji nie tylko Twoja reklama będzie wyżej, ale zapłacisz mniej za każde jej kliknięcie.
Comments