Instagram to niezwykle dynamiczne medium, które ciągle ulega zmianom, dlatego też trudno jest znaleźć złoty środek, jeśli chodzi o efektywną komunikację z odbiorcą.
Najważniejszą kwestią jest bycie na bieżąco z wszelkimi nowościami i wychodzenie naprzeciw wymaganiom internautów. Oczywiście liczy się tu autentyczność, naturalności, kreatywność, no i dobry pomysł oraz koncepcja, która konsekwentnie powinna być realizowana. A warto się wysilić, bo statystyki przemawiają za tą formą internetowej komunikacji – aż 8 milionów użytkowników internetu w Polsce korzysta z aplikacji Instagram, a na całym świecie jest ich ok. 800 milionów. A zatem, jak dobrze prowadzić Instagrama, aby wykorzystać jego potencjał i trafić do jak największej liczy odbiorców?
Jak dobrze prowadzić Instagrama?
Strategia – zastanów się, w czym jesteś najlepsza/najlepszy, co jest Twoją pasją i obierz właściwy kierunek. Może to przykładowo moda, podróże, kulinaria czy sport. Pamiętaj by być wiarygodnym i autentycznym.
Grafika – Instagram to przede wszystkim zdjęcia, opowiadaj więc swoją historię za pomocą fotografii. Postaw na przyciągające wzrok zdjęcia, które pokarzą Ciebie lub Twój produkt w codziennych sytuacjach i inspirującym otoczeniu.
Wideo i animacja – warto czasem wrzuć na swój profil filmik, pomimo tego że ich czas jest bardzo ograniczony. Mogą to być jakieś materiały zakulisowe, krótki wywiad czy pokaz slajdów z produktami.
Hasztag – są znakiem rozpoznawczym Instagrama i idealnym sposobem dotarcia do nowych followersów. Wybieraj hasztagi z małą liczbą wyszukiwań, ale które są nadal popularne. Te z dużą liczbą wyszukiwań gubią się wśród innych postów.
Interakcja – staraj się odpowiadać na komentarze i wiadomości prywatne. To podstawa dobrego PR-u.
Jeśli chcesz zlecić profesjonalną obsługę Instagrama – napisz do nas na kontakt@websoul.pl.
Comments