top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Jak mierzyć efekty pozycjonowania?

Chcesz wiedzieć jak mierzyć efekty pozycjonowania swojej strony? Dowiesz się z tego wpisu!


Jeśli podjąłeś inicjatywy mające na celu podwyższenie pozycji w Google np. poprawiłeś opisy produktów, dodałeś słowa kluczowe, wynająłeś firmę pozycjonerską, zleciłeś optymalizację strony pod pozycjonowanie (jeśli wymienić tylko kilka) to dobrze jest wiedzieć, czy to daje efekty.

Są na rynku różne narzędzia do sprawdzania pozycji: płatne i bezpłatne, desktopowe i internetowe. Można sprawdzać pozycję samemu wpisując określone frazy w Google. Jednak lepiej być z tym ostrożnym. Google nie lubi jeśli ktokolwiek wpisuje wyszukiwaną frazę, wyświetla link do strony i nikt w niego nie klika, albo klika i wraca szybko z powrotem do Google. Niektóre eksperymenty pokazują, że takie działanie może oddalić stronę od wymarzonego pierwszego miejsca.

Narzędzia do badania pozycji w Google również korzystają z wirtualnego przeglądania wyników wyszukiwania. Ich też może więc dotyczyć ten problem.

Dlatego według mnie nalepszym narzędziem do badania pozycji jest Google Webmaster Tools. Pozycjoner powinien dać Ci dostęp do tego narzędzia, abyś mógł monitorować jak wyglądają postępy i nie ryzykować utraty pozycji. Wyniki w Google Webmaster Tools są wiarygodne, ponieważ to narzędzie wprost od Google. A pozycjoner powinien i tak założyć tam konto, jeśli na poważnie zajmuje się optymalizacją Twojej strony. Jest to bowiem narzędzie dostarczające istotnych informacji o błędach i rzeczach do poprawy pod kątem SEO.

Oto przykładowy wykres z Google Webmaster Tools dla testowej strony, którą posiadam:


Widzimy tam liczbę wyświetleń Twojej strony w Google i liczbę kliknięć. Możemy wybrać też interesujący nas okres, a Google pokaże nam jak wyglądały zmiany wyświetlając też procentowe różnice w wynikach.

Gdy naciśniemy przycisk „ze zmianami” możemy zobaczyć zmiany w pozycjach strony na dane słowa / frazy kluczowe. Oto przykład dalszych fraz z mojej strony:


Kolumny po kolei to: wyświetlenia, kliknięcia, CTR i pozycja pooddzielane wskazaniem zmiany wartości w procentach.

Jak widać na te dwie frazy moja strona straciła 14 i 7% wyświetleń oraz 60 i 20% kliknięć. Konwersja spadła o 10 i 2 punkty procentowe. a pozycja na drugą frazę wzrosła o 0,3. Jest nad czym popracować. Zarówno nad pozycją jak i nad opisami wyświetlającymi się w Google!

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie

Комментарии


bottom of page