• Tomasz Smykowski

Jaki rozmiar ma mieć cover photo (okładka profilu fanpage’a) ?

Okładka profilu powinna mieć 851 na 315 pikseli. Ale wszystko poza 696 x 270 pikseli w środku cover photo będzie ucięte.



Zdjęcie w tle strony:

na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 851 x 315 pikseli, a w smartfonach – jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli.

nie wyświetla się w telefonach wielofunkcyjnych.

musi mieć co najmniej 399 x 150 pikseli.

Aby uzyskać najkrótszy czas wczytywania, prześlij plik sRGB JPG o wymiarach 851 x 315 pikseli i rozmiarze do 100 KB. W przypadku zdjęć profilowych i zdjęć w tle strony z logo lub tekstem lepsze wyniki może dać skorzystanie z pliku PNG.

Możemy również zapoznać się z wizualizacją omawiającą te rozmiary:

Rozmiar cover photo, okładki, prowadzenie fanpage

Wszystko lekko, łatwo i przyjemnie. Sprawdźmy zatem. Zrobiłem prostą grafikę z rozrysowanymi częściami obrazu:

cover

Wrzuciłem na fanpage. Oto są efekty:

Okładka profilu, prowadzenie fanpage

Jak widać obraz zmieścił się w całości. Sprawa zamknięta. A jednak nie! Instrukcja Facebooka nie informuje dość dobrze o tym, jak ta sama okładka zachowa się na urządzeniach mobilnych. Zobaczmy, jak wygląda na tablecie:

prowadzenie-fanpage-okladka

Widzimy, że okładka ma co prawda tę samą wysokość, ale została przeskalowana i ucięta. Ma teraz wysokość 539 pikseli i szerokość 1068 pikseli. Zanim została przeskalowana do tych rozmiarów została jednak przycięta. Obszar cięcia obrazuje poniższa grafika:

cover photo, agencja social media

Czerwone linie pokazują, gdzie znajduje się obszar cięcia. Innymi słowy planując cover photo należy pamiętać, że wszystko co jest na prawo i lewo od linii czerwonych zostanie ucięte na tabletach. Są to więc raczej martwe obszary. A jak wygląda sprawa na smartfonach? Spójrzmy.

Tak wygląda okładka, gdy w trybie horyzontalnym (landscape):

prowadzenie fanpage, cover photo, agencja social media

Oraz w trybie wertykalnym (portrait):

prowadzenie fanpage, cover photo

Jak widać, teraz również nastąpiło przeskalowanie i kadrowanie. Nałóżmy te kadrowania na naszą grafikę. Na czarno zaznaczyłem obszar kadrowania dla wersji horyzontalnej, a na niebiesko dla wersji wertykalnej:

cover photo, rozmiary, prowadzenie fanpage

Można zaobserwować już pewną regularność mianowicie. Facebook kadruje obraz przeważnie obcinając równomiernie boki cover photo fanpage’a, ale jeśli trzeba również górę i dół (wersja horyzontalna na komórce). Ponadto skaluje po kadrowaniu zdjęcie do oczekiwanych na urządzeniu rozmiarów. W praktyce oznacza to, że trzeba uwzględnić sposób kadrowania w kompozycji okładki profilu.

Efektywny obszar do wykorzystania to 696 x 270 pikseli. Na tej krawędzi nie powinno być żadnych tekstów, ani obiektów, ponieważ na tabletach i smartfonach będą ucięte. Przygotowałem też szablon, który jest pomocny przy kompozycji grafik na okładkę profilową fanpage’a. Oto on:


cover photo, szablon, kompozycja, prowadzenie fanpage

#agencjasocialmedia #coverphoto #okładkaprofilu #prowadzeniefanpage

0 wyświetleń0 komentarzy