top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Kampanie na Facebooku – case studies

Szukasz inspirujących przykładów kampanii na Facebooku? Zebrałem kilkanaście świeżych case study. Zobacz je!



Kampanie na Facebooku - case study 2017

Kampanie na Facebooku – case study 2017


1. Sprzedawanie koszulek i nie tylko

W tym artykule znajdziesz 5 case studies kampanii w social media. Szczególnie zainteresowała mnie pierwsza, ponieważ pokazuje, że sukces działań to nie tylko standardowe akcje, ale też oryginalna koncepcja. Firma Qwertee sprzedaje koszulki. Aby zbudować rozgłos sprzedaje każdy wzór tylko przez jeden dzień, a pierwsza sztuka jest gratis. W ten sposób buduje zaangażowanie wokół wzorów i swojej marki.

2. 4 razy więcej klientów Hondy

Salon samochodowy Unicars Honda wykorzystał stosunkowo nowe formy reklamy na Facebooku, aby zwiększyć 4-krotnie liczbę klientów na wypożyczenie samochodu. Wykorzystał w tym celu m.in. reklamę karuzelową połączoną z formularzem kontaktowym. Atrakcyjne kreacje przedstawiające samochody do wypożyczenia wraz z parametrami pozwoliły zwiększyć liczbę osób kontaktujących się z handlowcami. A to doprowadziło do 4-krotnego wzrostu liczby klientów. Przykład ten pokazuje, że nawet klasyczna forma kampanii, ale dobrze wykonana z użyciem możliwości oferowanych przez Facebooka przynosi efekty.

3. 9,3 razy mniejszy koszt wypełnienia formularza przez klienta na samochód

Kolejna marka samochodowa, tym razem japoński Nissan, postanowił również wykorzystać Facebooka do swojej kampanii. Promował w nim 3 nowe modele SUVów. Stargetowanym osobom wyświetlane były reklamy kierujące do formularza osadzonego na Facebooku. Dzięki temu sprzedanych zostało 160 samochodów, a koszt jednego wypełnienia formularza był 9,3 razy mniejszy niż za pomocą innych kampanii. Kampanie reklamowe na Facebooku potrafią być dużo tańsze niż inne sposoby pozyskiwania klientów.

4. 3 razy więcej konwersji na usługi B2B

Cisco WebEx to komercyjna usługa do prowadzenia konferencji i spotkań online. Wyzwaniem dla Cisco było zmniejszenie kosztów pozyskania klientów, ale przede wszystkim dotarcie do bardzo wąskiej grupy tych najbardziej atrakcyjnych. Wykorzystała w tym celu kampanię na Facebooku. Uzyskała zwrot z inwestycji w 3 tygodnie, a liczba zapytań o demonstrację systemu wzrosła znacznie. Ta kampania pokazuje, że na Facebooku można w przemyślany sposób targetować wąskie grupy docelowe.

5. Zwiększenie świadomości marki hipermarketów

Jeśli rynek jest zatłoczony, nasza marka musi być dobrze zapamiętana. Zgodnie z tą zasadą OBI wykorzystało Facebooka do przeprowadzenia kampanii zwiększającej świadomość. Przygotowane w tym celu: opowieść, oraz kreacje graficzne, karuzelowe oraz wideo osiągnęły świetne wyniki. Pamięć o reklamie wzrosła o 17%, świadomość „top of mind” o 9%, a zasięg kampanii wyniósł 10 milionów osób. Facebook jest dobry nie tylko w realizacji celów sprzedażowych, ale też, gdy zależy nam, by klient myślał w pierwszej kolejności o naszych usługach.

Jeśli zainteresowały Cię te case studies, udostępnij wpis w social media korzystając z przycisków u góry, śledź naszego bloga (ikonka dzwonka w prawym dolnym rogu) oraz fanpage (na dole wpisu). Jeśli interesuje Cię realizacja kampanii na Facebooku napisz do nas na adres kontakt@websoul.pl.

7 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page