Jak zachowują się kobiety, a jak mężczyźni w social media? Czy inaczej, a jeśli tak, jak to wpływa na prowadzenie fanpage’a czy inne działania social media? Sprawdźmy!
Na szczęście mamy dość dużo badań, czy ustalić parę faktów na temat kobiet i mężczyzn w social media. Na przykład badanie Nielsena z 2012 roku (wiem, stare) mówi, że Google+ jest bardziej lubiane przez mężczyzn, tak samo jak LinkedIn i Reddit. W pozostałych SNS-ach proporcje są w miarę równe. Z wyjątkiem Pinteresta, który trafia najlepiej w gusta kobiet.
Inna ciekawostka: kobiety są bardziej skłonne do utrzymywania kontaktów ze znajomymi przez urządzenia mobilne. Również widać, że więcej kobiet w ogóle używa mediów społecznościowych… w celach społecznościowych, w celu utrzymywania kontaktu. Ale to nie jest tak fascynujące, bo wiadomo o tym od dawna.
Popatrzmy na dane z tej strony. Kobiety wrzucają więcej postów, mają więcej znajomych, grają więcej w gry na Facebooku.
Ale nic nie trwa wiecznie. Nowe dane pokazują, że mężczyźni zaczynają dorównywać kobietom w aktywności w social media. Jednak nadal zostają pewne różnice płciowe: kobiety preferują Pinteresta i Instagrama, oraz Facebooka, podczas gdy mężczyźni dalej wybierają Reddita, Digga czy Slashdot.
Commenti