top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Metody reklam, które najlepiej sprawdzają się w YouTube!

Kampanie na Youtube to ciekawy temat, przeczytajcie o tym w jaki sposób ustawiać kampanie, aby przynosiły one najskuteczniejsze efekty!


Youtube jest specyficzny, przede wszystkim powinieneś skupić się na reklamach, które są przydatne i użyteczne. W ten sposób widzowie oglądający Twoją reklamę będą mieli przynajmniej kontakt z Twoją marką, nawet jeśli jej nie śledzą. Dzięki temu zbudujesz relacje między marką a widzem. Skupiaj się na jednym przekazie w reklamie. W ten sposób pokażesz, że rozumiesz ich potrzeby i masz odpowiednie rozwiązanie. Ważne jest skupienie się na jednej podstawowej idei w każdej reklamie, która pokazuje odbiorcom, że rozumiesz ich potrzeby i masz odpowiednie rozwiązanie. Koncentruj się na dostarczeniu widzowi wartości, zastanów się, co robi Twój klient w momencie, gdy wpisuje pytanie w wyszukiwarce Youtube.

Prawidłowo dobrany moment na YouTube to ważna sprawa, przecież chcesz być przed swoimi kupującymi w odpowiadającym im cyklu zakupowym. Tylko skuteczna reklama YouTube będzie trafiać do każdej osoby tak, jak jej przekaz w prawdziwym życiu.

Przekaz

W tej kwestii staraj się, by był autentyczny do bólu, zupełnie jak w realnym życiu. Nie rób niczego, co zrobiłbyś, gdybyś rozmawiał z tą osobą w realu. Na przykład, jeśli w Twoim sklepie widzisz, że ktoś ciągle patrzy na parę butów do biegania na wystawie, możesz nawiązać z nim rozmowę, zapytać czy i jak długo trenuje. Może przygotowuje się na jakieś zawody? W ten sposób możesz poznać oczekiwania swojego klienta i doradzić mu kupno butów odpowiadające jego potrzebom. Tak samo możesz zrobić w reklamie online, dzięki danym od Google możesz wyświetlać reklamy, dostosowując je do rodzaju kupującego, tworząc strukturę reklam na wiele różnych sposobów.

Każda reklama powinna składać się trzech elementów:

1. Przyciągaj uwagę

Na YouTubie, przyciągasz uwagę widza w ciągu pierwszych pięciu sekund reklamy. Tak, masz pięć sekund, by ktoś z Tobą został, lub po prostu kliknął „Pomiń”. Musisz zastosować coś, co przyciągnie ich wzrok, coś niespodziewanego lub emocjonującego, oczywiście bez zbędnych sztuczek. Dalej powinieneś przedstawić siebie i swoją firmę/markę i co chcesz w ten sposób osiągnąć. Następnie, przed upływem 30 sekund Twojego wideo, możesz podać lekkie wezwanie do działania („Call to action”, w skrócie CTA), abyś mógł rozpocząć konwertowanie potencjalnego klienta zanim zaczniesz płacić za wyświetlenie u niego reklamy w formie pre-rollu. Coraz częściej, korzystając z CTA, od razu przechodzi się do szybkiego podsumowania korzyści odniesionych przez reklamę wideo, po prostu pozwalasz swoim klientom kliknąć w „Dowiedz się więcej”.

2. Służ radą

W tym dziale dostarczasz widzowi cenne treści, dzięki którym reklama może poszczycić się statusem materiału merytorycznego. Chcesz, by widzowie dowiedzieli się co jest dla nich cenne, aby skłonić ich do myślenia: „Hej, to było całkiem niezłe, chcę wiedzieć więcej!”. Robi się to w taki sposób, aby dzielić się ideą: interesującym faktem, wskazówką, którą można zaimplementować natychmiast. Jeśli możesz taką treść ubrać w jakaś fajną narrację lub case study, tym lepiej dla Ciebie!

3. Przejdź do akcji

Po dostarczeniu widzom świetnej treści i wartości (za darmo) zachęć ich do kliknięcia, aby kontynuować swoją drogę do zakupu. Jedną ze skuteczniejszych technik jest śledzenie sekcji porad z zakresu CTA.

Źródło: https://www.entrepreneur.com/article/301167

8 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page