Czas publikowania na LinkedIn jest bardzo ważny. Chcesz wiedzieć, o której najlepiej publikować wpisy na LinkedIn? Dowiesz się tego właśnie teraz.
O tym, że obecność w mediach społecznościowych jest dziś obowiązkowa, jeżeli zależy nam na zaistnieniu na rynku, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Social media to najważniejszy kanał komunikacyjny. W przypadku biznesowego przeznaczenia (w szczególności B2B), obok Facebooka najważniejszy jest portal LinkedIn. To na nim profesjonaliści i specjaliści w swoich dziedzinach, wyszukują zdolnych kontrahentów. Chcesz znaleźć pracę/współpracę/zlecenia? Bądź aktywny na LinkedIn. Sprawdź jednak, kiedy jest najlepiej zamieszczać posty.
Linkedln to też marketing
Warto pamiętać o tym, że aktywność na LinkedIn ma charakter marketingowy. Publikując posty chcemy sprzedać swoją osobę, firmę, zaistnieć w świadomości potencjalnych kontrahentów. Każdy marketing musi być prowadzony z zachowaniem potrzeb i przyzwyczajeń dobrze sprofilowanej grupy odbiorców. Naszkicuj zatem swój target, swoją grupę docelową, sprawdź przyzwyczajenia jej członków i dostosuj do nich swoją aktywność.
Stawiasz na profesjonalistów
Jeżeli wybrałeś social media jakim jest Linkedln, można założyć, że twoją grupą docelową są specjaliści, profesjonaliści biznesowi. Zapewne poszukujesz pracy, pracowników lub kontrahentów, pragniesz stworzyć swój wizerunek jako profesjonalistę w swojej dziedzinie.
Należy założyć, że specjaliści obecni na rynku biznesowym ciężko pracują na tygodniu, a na weekendzie wypoczywają. Najlepiej zatem odpuścić sobotę i niedzielę jako dni aktywności na social media. Najpewniej, klikalność twojego posta nie będzie zbyt duża w tym czasie. Z tego samego powodu warto także zrezygnować z piątku. To dzień, w którym zazwyczaj pojawia się już zmęczenie tygodniem pracy, myśli o dniach wolnych i niechęć całym tym profesjonalizmem branżowym.
Poniedziałek to z kolei dzień, w którym często czeka nas dużo pracy. To również nie będzie najlepszy moment. Postaw zatem na wtorek-czwartek.
Istotne są również godziny publikacji. Specjaliści śledzący trendy, polecają publikowanie treści w godzinach porannych, między siódmą, a dziewiątą, w porze obiadowej i wczesnym wieczorem (tu najlepiej wypadają godziny 19-21). Poranek w pracy to bardzo często przebudzenie się przy kawie, któremu towarzyszy przeglądanie social media. Pozwala na to również pora obiadowa. Z kolei wieczór, to czas spędzany w domu, kiedy jest dużo czasu na „sprawdzenie co w trawie piszczy”.
Podsumowując najlepiej jest publikować wpisy:
Od wtorku do czwartku
Między 7 a 9
Około 12
Między 19 a 21
Czym zachwycić kontrahentów na LinkedInie? Polecamy filmowanie dronem.
Jeśli jesteś zainteresowany/a prowadzeniem profesjonalnego konta prywatnego bądź firmowego na LinkedIn napisz na kontakt@websoul.pl.
Comments