Wielu użytkowników sieci decyduje się na założenie bloga, aby dzielić się ze swoimi odbiorcami polecanymi produktami, czy przemyśleniami. Chcąc, aby blog stał wysoko na liście Google, trzeba zadbać o dobre pozycjonowanie. Jak się do tego zabrać?
Na prowadzenie firmowego bloga decyduje się coraz więcej przedsiębiorców, gdyż jest to skuteczne narzędzie marketingowe, za pomocą którego można promować swoje produkty i usługi oraz kreować pozycję eksperta. Kluczem do sukcesu jest zwiększenie widoczności swojego bloga w Internecie i dotarcie do większej liczby czytelników, co można osiągnąć, odpowiednio pozycjonując swój blog. Co jest najważniejsze i od czego zacząć?
Pozycjonowanie bloga – jak zacząć?
Każdego roku w Internecie pojawiają się kolejne blogi, dlatego też w celu przebicia się ze swoją ofertą przez tak dużą konkurencję, należy odpowiednio prowadzić swoją witrynę i ją wypozycjonować. Pierwszym krokiem powinno być wyodrębnienie najważniejszych słów kluczowych dla danego postu. Należy ich używać zarówno w jego treści, jak również w opisie, tytule i podtytule. Kolejnym krokiem jest stworzenie unikalnego, ale nie za długiego tytułu wpisu. Podczas zamieszczania zdjęć także należy pamiętać o zatytułowaniu ich i zawarciu w tytule słów kluczowych. W celu pozyskania nowych odbiorców zaleca się z kolei podlinkować poprzedni wpis.
W przypadku pozycjonowania nowo powstałego bloga należy pamiętać o tym, aby:
wybierać mniej popularne frazy kluczowe, czyli te o niskiej konkurencji – wówczas łatwiej będzie dotrzeć do swojej grupy docelowej;
zdecydować się od razu na pozyskiwanie ruchu z tzw. long tail;
nie powielać treści;
nie przesadzać z nadmierną ilością słów kluczowych.
Jeśli chcesz zlecić profesjonalne pozycjonowanie swojej strony internetowej, napisz do nas na kontakt@websoul.pl.
Comments