Masz małą albo średnią firmę, której nie stać na drogie agencje PR-owe? Poznaj parę porad jak możesz samemu zacząć działania PR-owe niewymagające znacznych inwestycji.
PR w Internecie / Websoul
1. Napisz do redaktorów branżowych
Znajdź w internecie redaktorów, którzy pisali wcześniej artykuły na tematy związane z Twoją branżą. Napisz do nich, przedstaw swoją firmę i swoją osobę, podaj dane kontaktowe i wyraź chęć wsparcia swoją wiedzą i udzielenia wywiadu jeśli będzie taki potrzebował do kolejnych artykułów. Może być tak, że na 10 redaktorów tylko jeden skorzysta z kontaktu, ale jeśli któryś z redaktorów będzie potrzebował wywiadu do materiału na pewno przypomni sobie o Tobie, a artykuł będzie wzmiankował o Twojej firmie.
2. Prowadzenie konta na Facebooku
Prowadzenie konta na Facebooku jest świetną metodą, aby przybliżyć działalność firmy klientom, partnerom biznesowym, a także redaktorom. Dlatego warto prowadzić takie konto. Wymaga to jednak systematyczności, regularności i staranności. Dlatego jeśli nie masz czasu zajmować się codziennie kontem na Facebooku powierz to specjalistycznej firmie. Ostatnio trochę popularności zyskują również takie serwisy jak Twitter czy obecność na forach. Wybór konkretnej platformy zależy od możliwości i branży firmy. Dobrze przygotowana agencja dobierze odpowiednią platformę do Twoich potrzeb.
3. Śledź co ludzie piszą o Twojej firmie i branży
W Internecie ludzie dzielą się swoimi spostrzeżeniami, uwagami i rzeczami, których normalnie by nie powiedzieli wprost. To dobra okazja, aby analizować te uwagi i brać pod uwagę. Warto również śledzić dyskusje branżowe, aby być na bieżąco i w różnych sytuacjach np. podczas wywiadu czy konferencji nawiązywać do aktualnych, publicznych wydarzeń.
4. Prowadź i promuj bloga
Codziennie przychodzą do Ciebie klienci, pytają o różne sprawy, dyskutują. W sieci znajdziesz mnóstwo dyskusji laików na tematy w których jesteś ekspertem. Dlaczego by nie uchylić rąbka tajemnicy i napisać jak wyglądają sprawy z Twojego punktu widzenia? Do tego służy blog. Dziel się na nim tymi rzeczami, które mogą zainteresować Twojego klienta. Prowadzenie bloga, tak samo jak konta na Facebooku wymaga systematyczności. Oprócz prowadzenia należy też dbać o jego promowanie w sieci. Jeśli więc nie masz czasu na te zajęcia również warto zwrócić się do ekspertów. Pomogą oni wypromować w sieci opinie i informacje jakimi chciałbyś się podzielić, ale nie wiesz jak je ująć w atrakcyjnej formie.
5. Uwzględniaj słowa kluczowe
Internauci przychodzą na Twoją stronę na początku przez wyszukiwarkę wpisując odpowiednie słowa kluczowe. Analizując je możesz ustalić co ich interesuje, na jakie tematy powinieneś pisać, albo jak klienci nazywają to co ma inną, bardziej fachową nazwę. Lepsze zrozumienie co szukają klienci sprawi, że łatwiej będziesz mógł do nich dotrzeć przez bloga, stronę czy konto na Facebooku.
6. Publikuj rankingi, zestawienia, ciekawostki
Czy ostatnio zapanowała wśród Twoich klientów na coś moda? Czy Twój sklep jest wyjątkowy pod jakimś względem? Zrób ranking innych sklepów o podobnej cesze (niekoniecznie konkurencyjnych). Opisz ostatnią modę. Spójrz na to co dzieje się wokół Twojej firmy. A może jesteś w stanie podzielić się informacją jaki rodzaj płytek dachowych jest ostatnio najbardziej popularny i zrobić z tego ranking? To kolejna ciekawa informacja. Stwórz taką informację, a następnie wrzuć na bloga, Facebooka, Twittera, wyślij do redaktorów i magazynów branżowych i nie tylko.
7. Dziel się wydarzeniami z życia firmy
Otworzyłeś nowy oddział? Zacząłeś współpracę z inną firmą? Zatrudniłeś nową osobę? Wyremontowałeś sklep albo postawiłeś nowy stand dla produktów? Podziel się informacją z klientami, niech wiedzą, że Twoja firma „się dzieje”. Niech poczują powiew świeżości.
Chcemy wiedzieć co sądzisz o tych metodach i co stoi na przeszkodzie, abyś mógł je wdrożyć. Napisz co myślisz poniżej.
Jeśli masz pytania, albo szukasz kogoś, kto Ci pomoże napisz albo zadzwoń do nas.
Comments