Jeśli koncentrujesz się na lajkach i szerach to robisz to źle. Zobacz gdzie jest prawdziwa wartość social media dla firmy.
Krista Neher, autorka bestselleru Social Media Boot Camp, pracująca dla Procter and Gamble a od 2008 roku prowadząca własną firmę doradczą szkolącą agencje marketingowe z social media podzieliła się ostatnio spostrzeżeniami na temat budowania prawdziwej wartości dla firmy w social media.
Uważa ona, że koncentracja na lajkach to zupełnie nieporozumienie jeśli chodzi o prawdziwy social media marketing. Podaje przykład dealera samochodowego, od którego nie chce dostawać regularnie informacji z fanpage’a. A jednak taki dealer ma możliwość zdobywania nowych klientów przez social media. Jedyna droga to dołączyć do istniejących już konwersacji o samochodach. Krista podaje przykład jak to zrobić, ale co najważniejsze zastrzega, że większość konwersacji w social media dzieje się za zamkniętymi drzwiami: na prywatnych profilach. Trudno więc mierzyć efekty przez mierzenie ilości wspomnień o firmie w sieci. Można mierzyć efekty pytając się klientów skąd dowiedzieli się o firmie, jednak nie zawsze dane te wystarczą, aby odróżnić „naturalnych” poleconych od „wspartych” poleconych. Dlatego może tak trudno jest firmom mierzyć zwrot z inwestycji w social media i skupiać się na tym, co mierzalne, chociaż niemiarodajne.
Polecam lekturę całego artykułu „Prawdziwa (ukryta) wartość social media„.
Comments