Spotów reklamowych jest mnóstwo – jedne niemal od razu trafiają do odbiorcy, inne wywołują mnóstwo kontrowersji. Stworzenie dobrej reklamy nie należy do zadań najprostszych, aczkolwiek poczucie dobrej estetyki i smaku winno być na pierwszym miejscu. Dlaczego zatem, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek, wzbudziła swoją reklamą oburzenie?
Spot reklamowy „We Believe: The Best Man Can Be” firmy Gillette porusza problem nieodpowiednich męskich zachowań. Piętnuje m.in.
przemoc,
obojętność na agresję,
dyskryminację kobiet.
Nawołuje do zmiany złych wzorców i dawania dobrego przykładu dzieciom. Reklama wywołała jednak sporo kontrowersji i podzieliła widzów.
Przeciwnicy i obrońcy
Wśród komentarzy męskiej części widowni dominuje oburzenie treścią klipu. Odbiorcy zarzucają Gillette uogólnianie problemu, a nawet wyprowadzanie zwyczajnego ataku na mężczyzn. Niektórzy widzowie zachęcają też do bojkotu marki. Zdaniem obrońców, reklama Gillette porusza ważne dla społeczeństwa tematy, a jej przekaz jest uniwersalny – nie ma formy ataku, tylko zachęty do poprawy zachowań.
Reklama Gillette
Opinie na temat spotu są podzielone. Nawołując do zmiany postępowania, Gillette uderzyło jednak w swoich odbiorców bezpośrednio. Reklama ma obecnie ponad 25 milionów wyświetleń na portalu YouTube i ponad milion kciuków w dół. Wiele wskazuje zatem na to, że Gillette zaliczyło marketingowy strzał do własnej bramki.
Jeśli chcesz zlecić prowadzenie profesjonalnej kampanii reklamowej, która zostanie dostosowana do Twoich potrzeb i oczekiwań, napisz do nas na kontakt@websoul.pl
コメント