top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Reklama w social media

Jak działa reklama w social media? Co można dzięki niej osiągnąć? Ile kosztuje? Dowiedz się teraz!


Reklama w social media

Reklama w social media może być prowadzona na różne sposoby. Duże możliwości w tym zakresie oferuje reklama facebook (aktualizacja: reklama Facebook 2016). Nie jest to jedyny serwis społecznościowy oferujący reklamy. Można również przeprowadzić kampanię reklamową na serwisie LinkedIn, a także Twitterze, Instagramie i innych serwisach społecznościowych.

Reklama w social media może służyć realizacji wielu celów:

  1. zwiększenie sprzedaży (reklama produktowa, reklama remarketingowa),

  2. zwiększenie świadomości marki (ekspozycja marki),

  3. zwiększenie liczby leadów (w celu sprzedaży, zdobycia kontaktów),

  4. zdobycie zapisów na warsztaty, kursy, wykłady, szkolenia (formularze kontaktowe),

  5. zdobycie subskrypcji (np. newslettera albo konta społecznościowego, lajków na fanpage’u).

W zależności od serwisu społecznościowego każdy z nich oferuje realizację tych i innych celów na różne sposoby.

Reklama w social media rozliczana jest przeważnie za kliknięcia. Koszt kliknięcia ustalany jest w drodze licytacji z innymi reklamodawcami. Jeśli np. zaoferujemy max. 20 groszy za klik, a konkurencja 10, to zapłacimy 11 groszy. Tyle wystarczy, aby wygrać licytację.

Aby uruchomić kampanię reklamową social media trzeba ustalić cel kampanii, grupę docelową (kto jest naszym potencjalnym klientem), ile pieniędzy chcemy wydać na reklamę i na czym nam zależy.

Jeśli np. na dużej liczbie przejść do naszego sklepu internetowego, kampanię należy optymalizować tak, aby cena za kliknięcie była możliwie najniższa, jeśli chcemy np. zwiększyć sprzedaż, ustalamy ile możemy wydać najwięcej na reklamę, aby sprzedaż nam się opłacała (to jest tzn. koszt konwersji). Wtedy kampania powinna być optymalizowana, aby uzyskać jak najwięcej sprzedaży jednocześnie nieprzekraczając kosztów opłacalnych. Podobnie jeśli zależy nam na polubieniach, czy ekspozycji marki, zmniejszać należy koszt polubienia, albo wyświetlenia reklam tysiącu osób.

W praktyce zamawiając reklamę ustala się budżet reklamowy i czas trwania kampanii. Po jej zakończeniu otrzymuje się raport ze wskaźnikami skuteczności.

Reklama w social media jest często dobrym uzupełnieniem dla reklamy np. Google Adwords, ponieważ pozwala dotrzeć do większej liczby osób, które niekoniecznie w tym momencie szukają czegoś w wyszukiwarce. Ponadto dzięki lepszemu targetowaniu niż w przypadku klasycznych reklam w wyszukiwarce, czy displayowych osiągają dobre wyniki i są opłacalne.

Mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi lepiej zrozumiesz jak działają reklamy social media. Jeśli jesteś zainteresowany tematem zapraszam do kontaktu: tomasz.smykowski@websoul.pl, 664-779-129.

4 wyświetlenia0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page