Zobacz jakie są możliwości reklamy w social media
Obecnie główne serwisy, które oferują samodzielne prowadzenie kampanii reklamowych w social media to Facebook oraz LinkedIn. Dzisiaj omówię możliwości reklamowania firmy na Facebooku.
Reklama Facebook
Typy reklam na Facebooku
Na Facebooku można utworzyć następujące typy reklam:
kierujące na stronę internetową
zwiększające konwersję na stronie WWW
promujące opublikowany wpis
promujące fanpage na Facebooku
zachęcające do instalacji aplikacji
zwiększające aktywność w aplikacji
zwiększające liczbę uczestników wydarzenia
zachęcające do skorzystania z oferty
zachęcające do obejrzenia filmu
Każdy z tych typów reklam ma inne cele. Pierwsze dwa powodują odsyłanie internautów na stronę internetową. Kolejne dwa dotyczą fanpage’a. Pierwszy z nich powoduje więcej udostępnień, polubień, wyświetleń i komentarzy postów. Drugi zwiększenie liczby fanów. Kolejne dotyczą aplikacji na Facebooku. Ostatnia grupa trzech rodzajów kampanii jest przydatna dla organizatorów wydarzeń, sklepów internetowych i do promocji firmy przez materiały wideo. Jak widać istnieje duża różnorodność jeśli chodzi o cele, które reklama może spełniać.
Targetowanie
Jeśli chodzi o targetowanie możemy ustalić:
lokalizację (z dokładnością do miasta, miejscowości oraz okolic)
wiek
płeć
języki
status związku
wykształcenie
typ i miejsce pracy
przynależność etniczną
pokolenie
status rodziców
poglądy polityczne
wystąpienie określonego wydarzenia z życia
Jeśli masz już listę kontaktów np. ich e-maile, numery telefonów można stworzyć listę odbiorców reklamy na bazie tych danych, aby wyświetlać im reklamy jeśli mają konto na Facebooku. Inną korzyścią z tworzenia list odbiorców jest możliwość tworzenia kampanii remarketingowych tj. wyświetlanie reklam tylko osobom, które odwiedziły ostatnio Twoją stronę albo jej konkretny dział. Tak samo można tworzyć reklamy względem osób, które korzystały z aplikacji, albo wykonały w niej ostatnio wskazaną akcję.
Interesujące są ustawienia dot. wydarzeń z życia, możemy targetować reklamy np. do osób, które są:
daleko od miasta rodzinnego
daleko od rodziny
krótko po przeprowadzce
niedawno zaręczne
krótko po ślubie
są w nowej pracy
są w nowym związku
których rocznica zbliza się w ciągu 30 dni
są w związku na odległość
Możemy też targetować osoby, których znajomi niedawno się zaręczyli, ożenili albo przeprowadzili.
To dosyć ciekawe możliwości targetowania. Ponadto możemy określić zainteresowania osób, którym wyświetlać się będą reklamy z takich kategorii jak:
biznes i przemysł
hobby i zainteresowania
informacje o rodzinie i związku
jedzenie i picie
moda (styl)
rozrywka
sporty i aktywności
technologia
zdrowie
Oraz targetować zachowania np.:
wg. aktywności cyfrowej (np. E-zakupowicze)
ekspatów (mieszkających gdzie indziej niż się urodzili)
podróżników (np. osoby, które wróciły z podróży 2 tygodnie temu)
sezony i wydarzenia (np. fani określonych drużyn)
użytkowników urządzeń przenośnych (np. tabletów)
Oprócz powyższego targetowania możemy targetować osoby, które są fanami określonych fanpage’y np. fanów BBC, czy też fanów Onetu.
Budżetowanie
Budżet minimalny na Facebooku to 2 zł dziennie. Można ustalić optymalizację względem kliknięć, maksymalnej liczby odsłon, maksymalnego zasięgu, oraz maksymalnej liczby kliknięć powodujących przejście do strony. W zależności od tego ustalamy kwotę albo za klik albo za 1000 wyświetleń. Cena może wynosić od 0,01 do 100 zł. Po ustawieniu ceny koszt nie będzie nigdy większy od wskazanego. Jednak należy pamiętać, że za niski próg spowoduje, że reklama nie wygra w aukcjach na miejsce reklamowe. Facebook podpowiada jednak czasem odpowiednio dobrze zakres, jaki powinniśmy ustawić. Można też ustawić automatyczne dopasowanie stawki, jeśli nie interesuje nas ile zapłacimy za kliknięcie.
Kreacje
Każda kreacja reklamowa może składać się z:
zdjęcia (1200×628)
nagłówka
tekstu
przycisku wezwania do działania (kup teraz, zarezerwuj teraz, więcej informacji, zarejestruj teraz, pobierz)
opisu linku w aktualnościach
Jeśli posiadamy fanpage możemy stworzyć reklamę wyświetlaną w aktualnościach. Wygląda ona na przykład tak:
Reklama wyświetlana w aktualnościach na urządzeniach mobilnych wygląda mniej więcej tak:
Na featurephonach (starych telefonach) tak:
Na komputerach w prawej kolumnie tak:
A w aplikacjach mobilnych partnerów Facebooka może wyglądać tak:
Śledzenie
Oprócz śledzenia wyświetleń i kliknięć możemy śledzić konwersję np. zakup w sklepie, czy rejestracja. Służy do tego piksel konwersji, który wskazujemy podczas tworzenia reklamy.
W następnej części dowiecie się jakie są możliwości reklamy na LinkedIn.
Płatności
Płatności można wykonywać za pomocą karty kredytowej (Vista, MasterCard) albo przez PayPal.
Comments