Dowiedz się jakie są możliwości reklamy w social media. W tej części na temat LinkedIn.
W poprzedniej części opisałem możliwości reklamy na Facebooku.
Reklama LinkedIn
Na LinkedIn polskie firmy mogą reklamować się od niedawna. To sieć profesjonalistów podobna do GoldenLine, gdzie wielu przedsiębiorców i pracowników z mniejszych i większych firm ma swoje konta.
Typy reklam
Kampania reklamowa na LinkedIn może służyć promowaniu wpisu jak i być standardową reklamą display.
Jeśli chodzi o drugi typ, czyli reklamę display tworząc reklamę ustalamy jej język (na liście jest już język polski).
Następnie wskazujemy adres docelowy, nagłówek i treść reklamy oraz grafikę (mała ikona).
Wpisy reklamowe wyglądają następująco:
Możemy również wskazać stronę na LinkedIn, którą chcemy promować.
Aby reklamować wpis należy założyć na LinkedIn profil firmy.
Targetowanie
Reklama może być targetowana do odbiorców z dokładnością do kraju (na liście jest Polska).
Możemy wskazać określone cechy osób, którym będzie wyświetlać się reklama tj.:
miejsce zatrudnienia (nazwa firmy)
branża miejsca zatrudnienia
wielkość zatrudniającej firmy
stanowisko według nazwy
stanowisko według typu np. kadra zarządzająca, albo księgowość
stanowisko według poziomu np. praktykant, menadżer, właściciel, dyrektor itp.
Dodatkowo możemy zawęzić grupę według:
ukończonej szkoły
dziedziny studiów
wykształcenia
umiejętności
przynależności do określonej grupy
płci
wieku
Dosyć precyzyjne targetowanie powoduje, że możemy zawęzić reklamę targetowaną np. na Polskę (1,6mln osób) do mniejszej grupy.
Płatności
Na LinkedIn ustalamy maksymalną kwotę jaką jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie reklamy. Minimalna wartość to 2 Euro (ok. 8 zł.). Właśnie tyle kosztuje najmniej cena kliknięcia reklamy. Następnie ustalamy budżet, który nie może wynosić mniej niż 10 Euro czyli ok. 43 złote dziennie. W zależności od targetowania kwota ta może nie być wykorzystywana w całości.
Na LinkedIn za kampanie płacimy kartą MasterCard albo Visa.
Comentarios