• Tomasz Smykowski

RWD a większa sprzedaż w sklepie

W jaki sposób RWD może wpłynąć na większą sprzedaż w sklepie internetowym? Na pewno jest szansą na pozyskanie tych klientów, którzy aktywnie korzystają z dobrodziejstw urządzeń mobilnych – a jest ich coraz więcej.


Najlepsze rezultaty w handlu osiąga się wtedy, gdy działalność jest promowana. Oferta dostępna w sklepie internetowym, choćby była bardzo atrakcyjna i niszowa na rynku może pozostać niezauważona przez potencjalnych klientów. Podobnie jest ze sklepem internetowym bez RWD, którego stronę odwiedza użykownik smartfona. Witryna jest dostępna, ale poruszanie się po niej na tyle niewygodne, że obniża prawdopodobieństwo dokonania zamówienia przez potencjalnego klienta.

Wzrost konwersji jest kluczowym elementem dla sprzedawcy, bo oznacza realny dochód. Jak to zrobić, żeby udało się zwiększyć ten wskaźnik i osiągnąć zysk? Jednym z elementów jest właśnie responsywna szata graficzna w sklepie internetowym. Sklep w RWD otwiera drugie i kolejne drzwi przed twoim klientem. Jak to możliwe? Aby wygodnie przeglądać asortyment sklepu za pośrednictwem smartfona, trzeba odpowiednio zaprojektować witrynę – przynajmniej tak było z tzw. mobilną wersją strony. Obecnie coraz bardziej popularny staje się Responsive Web Design. Jest to technologia tworzenia szaty graficznej, dzięki której jedna witryna internetowa otrzymuje kilka nowych formatów. Każdy z nich uwzględnia rozdzielczości urządzeń za pośrednictwem których użytkownik może surfować w internecie. Podsumowując: posiadając jeden sklep internetowy, dzięki RWD możemy udostępnić klientom jego kilka odsłon.

Jak wygląda strona w RWD?

Przede wszystkim grafik, który wykonuje projekt, musi przyjąć założenie, że ramy estetyczne będą ściśle związane z wygodą poruszania się w obrębie witryny sklepu. Z tego powodu dobrze jest, jeśli już na etapie zlecania wykonania sklepu weźmiemy pod uwagę wdrożenie RWD. Ułatwi to stworzenie spójnego layoutu, który będzie się dobrze prezentował zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i tabletach i niewielkich wyświetlaczach smartfonów. Uruchamianie tej techniki w już istniejącym sklepie na pewno będzie wiązało się z pewnymi ograniczeniami i zapewne podroży koszty zlecenia. Płynność przejścia układu strony do coraz mniejszych rozdzielczości to kolejna ważna cecha techniki RWD, ponieważ sprawia, że zmiany są dyskretne i nie powodują rozproszenia uwagi czy dezorientacji odbiorcy. Użytkownik nie powinien mieć wątpliwości, że bez wzgledu na urządzenie (mobilne czy stacjonarne), z którego korzysta, odwiedza właściwą witrynę sklepu. Szczególnie istotne znaczenie ma to w przypadku najmniejszych rozdzielczości. Gdy w grę wchodzi używanie smartfona nie wszyscy użytkownicy są przygotowani na pewne charakterystyczne elementy, np. menu, które zwykle pojawia się jako kwadratowa ikonka z trzema poziomymi kreskami (tzw. hamburger).

Responsywny sklep a SEO

Wymieńmy korzyści, które niesie wdrożenie responsywnej strony sklepu z punktu widzenia optymalizacji pod kątem SEO:

  1. zarówno działania służące optymalizacji witryny, jak i te zewnętrzne, mające wpłynąć na jej pozycję w wynikach wyszukiwania (np. linkowanie) są nakierowane na jedną witrynę, a nie na kilka osobnych (jeden kod sklepu);

  2. unikamy duplikowania treści, ponieważ nasza strona jest dostępna pod jednym adresem url;

  3. responsywna strona umożliwia optymalizację layoutu w stylach CSS, dzięki temu upraszcza się proces odczytywnaia strony przez algorytm wyszukiwarki, co przyspiesza wczytywanie strony.

W jaki sposób rośnie prawdopodobieństwo dokonywania zakupów dzięki RWD? Jeśli coraz więcej osób posiada równocześnie kilka urządzeń z dostępem do internetu, to znaczy, że wydłuża się czas spędzony w sieci przez indywidualnego odbiorcę. Dzięki nowym technologiom mogą oni nie tylko słuchać muzyki, czy kontaktować się z innymi za pośrednictwem popularnych serwisów społecznościowych, ale również robić zakupy na odległość. Jedną z technologii, która to ułatwia jest właśnie RWD. Zakupy za pośrednictwem urządzeń mobilnych mają przed sobą spory rynek odbiorców.

Urszula Witkowska

#rwd #seo #sklepinternetowy #pozycjonowanie #responsywnysklep #responsivewebdesign

0 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie