Zobacz gdzie na Facebook odnaleźć można reklamy uruchomione w ramach Twojej kampanii reklamowej.
Spis treści:
Boksy reklamowe
Sponsorowane wpisy
Sponsorowane zdarzenia
Oferty
Reklamy login / logout
Reklamy Premium
Boksy reklamowe
Reklamy na Facebooku pojawiają się zawsze po prawej stronie. Tak to wygląda:
Reklamy nie są jednak widoczne na wszystkich podstronach Facebooka.
Tak wygląda reklama obok zdjęcia:
A tak gdy przeglądam aktualności, pocztę, albo jestem w grze:
Jak widać każdy boks zasadniczo składa się z tych samych części:
– obrazka
– tytułu
– opisu
– ew. adresu WWW
Mała, niepozorna reklama, a daje całkiem konkretne efekty 🙂
Chcesz zobaczyć gdzie znajdują się i jak wygląda pozostałe 5 rodzajów reklam na Facebooku? Kliknij poniższy przycisk. Dziękuję:
[like-gate]
Sponsorowane wpisy
Sponsorowane wpisy to wpisy dla których prowadzący fanpage wykupił reklamę. Dzięki temu wyświetlają się one nie tylko fanom fanpage’a ale również innym osobom.
Wpis sponsorowany wyświetla się pomiędzy zwykłymi wpisami od znajomych i normalnymi wpisami od fanpage’y, które śledzę:
Tak wygląda on z bliska:
Sponsorowane wpisy również mogą wyświetlać się w pasku bocznym jak boksy reklamowe. Wtedy przybierają taką formę jak w przypadku np. reklamy Since Luxury Matters:
Reklamy te wyświetlane są również na urządzeniach mobilnych. Oto przykład:
Nie ma dymu bez ognia… klik 😉
Sponsorowane zdarzenia
Na powyższych przykładach sponsorowane wpisy nie różnią się znacznie od boksów reklamowych. Jednak Facebook dba o podkręcanie ich popularności przez marketing społecznościowy. Oznacza to, ze gdy nasz znajomy polubi wpis, zobaczymy taką informację. Tak samo gdy zostawi komentarz zobaczymy część jego treści. Podobnie gdy znajomy odwiedzi lokalizację, odpowie na ankietę albo dołączy do wydarzenia. Za każdym razem ciekawość pociąga kolejne osoby, żeby zobaczyć co wzbudziło takie zainteresowanie znajomych. Jest to tak zwane „sponsorowane zdarzenie”.
Oto przykład sponsorowanego wpisu:
Oraz przykład sponsorowanego zdarzenia:
I jeszcze jedno sponsorowane zdarzenie dotyczące tym razem fanpage’a:
Klik. Czego to człowiek nie zrobi z ciekawości 🙂
Oferty
Oferty są to oferty promocyjne dostępne po podaniu w sklepie określonego hasła. Oferty wyświetlają się między aktualnościami. Oto przykład:
Grunt to wcześnie zacząć promocję 🙂
A tak wygląda oferta na urządzeniu mobilnym:
Reklamy login / logout
Niedawno Facebook wprowadził też format reklamy wyświetlany na podstronie logowania się do serwisu. Oto przykład z reklamą Axe:
Reklamy premium
Oprócz powyższych reklam istnieje możliwość umieszczenia na Facebooku reklam premium. Mogą to być ankiety do zamawiania próbek, formularze, filmy, wydarzenia oraz specyfikacje produktów. Ale to już temat na oddzielny wpis bo są to póki co reklamy dla wybrańców.
Podsumowanie
Reklamy nie rzucają się w oczy. Niemniej jest to zabieg celowy. Internauci na Facebooku spędzają dużo czasu i nie chcą być non stop zasypywani reklamami. Niemniej statystyki pokazują, że ludzie oglądają te reklamy i w nie klikają.
Już wiesz wszystko o lokalizacji reklam na Facebooku. A jeśli masz jakieś pytanie, uwagę, albo po prostu chcesz podzielić się tym jaki Facebook jest zagmatwany, to oczywiście zachęcam do zostawiania komentarza 🙂
[/like-gate]
Image courtesy AdClassix.com
コメント