top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Ile kosztuje reklama w Google Adwords?

Chcesz wiedzieć ile kosztuje reklama w Google Adwords? Dowiedz się teraz!


Reklamy w Google Adwords wyświetlane są na zasadzie licytacji. Ustawiając kampanię wybierasz ile chcesz dać maksymalnie za kliknięcie reklamy (CPC). W momencie gdy użytkownik wyszukuje frazę, na którą Twoja reklama jest ustawiona Google przystępuje do automatycznego licytowania pomiędzy wszystkimi reklamodawcami na tę frazę kluczową.

Jeśli więc jest kilku reklamodawców na słowo kluczowe i jeden z nich zdeklarował, że da 1 złotówkę za kliknięcie, a Ty ustawisz maksymalny koszt kliknięcia 0.90 zł. to nie dostaniesz licytowanego miejsca. Ale jeśli wśród pozostałych licytujących maksymalny koszt kliknięcia wynosi 0.80 zł. to dostaniesz drugie miejsce, bo ich przelicytujesz.

To z kolei sprowadza też do wniosku, że jeśli ustawisz np. max koszt kliknięcia na 5 zł. to w powyższym wypadku nie zapłacisz tej maksymalnej stawki, ale 1.01 złotego, ponieważ to będzie najniższa stawka jaka będzie wystarczyła do przelicytowania konkurencji. Z drugiej strony jeśli inni ustawili wysoką stawkę licytacji brak racjonalnego ustawienia swojej stawki może spowodować, że przelicytowanie konkurencji będzie kosztowne i nie spowoduje zwrotu z inwestycji. Dlatego maksymalną stawkę za kliknięcie należy ustalać bardzo starannie.

Warto tu zwrócić uwagę, że nie zawsze pierwsze miejsce jest najlepsze. Trzeba przede wszystkim ustalić ile opłaca Ci się wydać na kliknięcie i o które miejsca warto walczyć.

Tak wygląda koszt kliknięć w reklamy. Natomiast na reklamę w Google Adwords możesz przeznaczyć tyle budżetu ile chcesz, o ile powoduje zwrot z inwestycji. Aby ograniczyć budżet reklamowy należy ustawić go jako całkowity albo dzienny budżet do przeznaczenia na Google Adwords.

4 wyświetlenia0 komentarzy

Comments


bottom of page