top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Jak używać kampanii i grup reklam w Adwords?

Reklamy w Adwords można grupować w kampaniach i grupach reklam. Jak ich używać ? Dowiedz się teraz!


Każde konto w Google Adwords może posiadać wiele kampanii. Każda kampania składać się może z wielu grup reklam. Jak uporządkować reklamy w tej strukturze?

Kampania w Google Adwords to grupa reklam o określonym budżecie, stawce za kliknięcie i targetowaniu wzgl. lokalizacji i innych opcjach.

Jeśli więc robimy różne kampanie np. promowanie różnych grup produktów, czy różnych usług każda powinna posiadać oddzielną kampanię. Tak samo jeśli jedna ma być np. do osób w Polsce, a druga do osób w UK.


W ramach kampanii możemy z kolei ustalić grupy reklam.  Grupy reklam pozwalają na porządkowanie słów kluczowych i kreacji reklamowych w paczki tematyczne.

Na przykład jeśli mamy kilka podgrup produktów, które mają być reklamowane w tej samej grupie docelowej możemy stworzyć dwie grupy reklamowe np. obuwie sportowe i koszulki sportowe. Do każdej z tych grup możemy przypisać następnie odpowiednie kreacje reklamowe oraz ustalić słowa kluczowe, dla których mają się wyświetlać.

Warto tutaj dbać o to, żeby w grupach i kampaniach nie powielały się targety i słowa kluczowe, bowiem wtedy będą one konkurować ze sobą zanim przystąpią do licytacji miejsca w Google.

Odpowiednie grupowanie reklam pozwala na lepsze dopasowanie kreacji, słów kluczowych i miejsc docelowych. W konsekwencji wpływa na konwersję. Ponadto ułatwia zarządzanie kampaniami reklamowymi i regulowanie budżetów, które wydajemy na poszczególne produkty.

Jeśli zależy nam na krzyżowej sprzedaży innych produktów można wykorzystać linki do podstron (rozszerzenie reklamy) aby zapewnić ekspozycję innych działów strony czy sklepu.

Kolejna warta uwagi sprawa. Jeśli targetowanie wzgl. lokalizacji użytkownika jest takie samo, a chcemy reklamować różne kategorie produktów na różnych stronach w sieci reklamowej Google Adwords czy w różnych miejscach stron nie musimy tworzyć oddzielnych kampanii. W jednej kampanii możemy mieć bowiem kilka grup reklam z różnymi miejscami docelowymi i targetami słów kluczowych.

8 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page