top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Jak zrobić dobry fanpage?

Jak zrobić dobry fanpage? Co odróżnia dobry fanpage od złego? Sprawdź i dowiedz się!



Jak zrobić dobry fanpage?

Założenie fanpage’a

Przy założeniu fanpage’a trzeba starannie dobrać jego nazwę i skrócony adres. Oto kilka cech dobrej nazwy i krótkiego adresu:

  1. jest łatwy do zapamiętania,

  2. wskazuje konkretnie na firmę bądź markę,

  3. jest łatwy do wpisania,

  4. jest zoptymalizowany pod pozycjonowanie.

Trzeba mieć na uwadze, iż po ustawieniu nazwy i krótkiego adresu bardzo trudno je zmienić. Więc lepiej zastanowić się dwa razy, zanim je ustawimy.

Następnie trzeba zwrócić uwagę na kolejne ustawienia, tj. okładkę profilu i awatar. Okładka profilu powinna być estetyczna, nie zawierać zbyt dużo tekstu, wyświetlać się dobrze na różnych rozdzielczościach ekranu. Więcej na temat okładki profilu znajdziesz tutaj: facebook okładka profilu.

Awatar z kolei powinien być czytelny nawet na małych ekranach, stąd też nie może zawierać zbyt dużo informacji, powinien być charakterystyczny dla fanpage’a, najlepiej gdyby było to logo firmy (odpowiednio dopasowane do rozdzielczości okładki).

Należy też zwrócić uwagę na inne ustawienia: dobry adres (dzięki któremu jesteśmy widoczni na mapie i ludzie mogą meldować się w naszej firmie), kategorię i inne ustawienia specyficzne dla rodzaju fanpage’a i prowadzonej działalności. Na przykład w przypadku restauracji są to godziny otwarcia, menu, opcje płatności, dostępność parkingu itd.

Prowadzenie fanpage’a

Gdy mamy już założonego dobrego fanpage’a należy dbać o dobre jego prowadzenie. Aby fanpage był dobry, zdobywał polubienia, udostępnienia i komentarze oraz, żeby realizował cele marketingowe firmy należy kierować się nieustannie kilkoma istotnymi wytycznymi. Oto one:

  1. Treści muszą być atrakcyjne dla fanów – strategia social media,

  2. Zdjęcia muszą być dobrej jakości –co zrobić, żeby zdjęcia wyglądały lepiej na Facebooku,

  3. Grafiki muszą być starannie opracowane,

  4. Fanpage musi być prowadzony systematycznie – 82 pomysły na wpisy,

  5. Muszą być ustalone regularne linie kreatywne,

  6. Należy umieszczać oryginalne materiały: filmy i zdjęcia,

  7. Treści powinny nie tylko promować firmę, ale też angażować fanów,

  8. Trzeba reagować na bieżące wydarzenia na świecie i to, czym żyją fani,

  9. Trzeba zachęcać fanów do dyskusji i komentarzy,

  10. Trzeba stosować atrakcyjne formy przekazu w zależności od grupy docelowej np. infografiki, memy, demotywatory,

  11. Trzeba organizować konkursy: aplikacja konkursowa,

  12. Trzeba organizować akcje promocyjne specjalnie dla fanów,

  13. Trzeba na bieżąco odpowiadać na pytania fanów w komentarzach i wiadomościach prywatnych – obsługa klienta na Facebooku,

  14. Jeśli oczekujesz od fanów reakcji, musisz napisać silne wezwanie do działania,

  15. Można tworzyć specjalne aplikacje dla fanów: aplikacje social media,

  16. Trzeba regularnie przeglądać fanpage i go ulepszać,

  17. Należy stosować reklamy, aby dotrzeć z przekazem do nowych osób: reklama facebook,

  18. Trzeba publikować informacje w określonym czasie: kiedy publikować na facebooku – kompletny poradnik.

Powyżej wyszczególnionych jest 18 najistotniejszych zadań stojących przed osobą prowadzącą fanpage. Oczywiście lista jest znacznie dłuższa i każdy z tych punktów można omówić osobno. Niemniej to jest taki zestaw informacji w pigułce. Więcej informacji znajdziesz w linkach.

Udostępnij ten wpis! Jeśli jesteś zainteresowany/a zleceniem prowadzenia fanpage’a napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.


5 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page