Jakie są koszty reklamy na Facebooku? Jak dopilnować, aby budżet reklamowy został optymalnie wykorzystany, a wydatki nie przekroczyły planowanego limitu zaplanowanego przez firmę? Dowiedz się z tego artykułu!
Reklama prześcieradeł North Star z 1944 roku / image courtesy AdClassix.com
Ustawiając reklamę na Facebooku wybieramy budżet dzienny albo całościowy jakie chcemy przeznaczyć oraz czas trwania reklamy. Budżet może być dowolnej wartości, nawet od 100 złotych.
Reklama jest rozliczana w modelu za kliknięcia (CPC) albo za 1000 wyświetleń (CPM). Możemy pozostawić Facebookowi licytowanie cen tak aby uzyskać w budżecie jak najwięcej kliknięć albo odsłon.
Możemy również samemu ustalić koszt kliknięcia albo koszt 1000 wyświetleń jaki nam się opłaca.
Ile w praktyce będzie kosztować reklama? Ile za dany budżet uzyskamy odsłon / kliknięć?
To zależy od kilku czynników:
od grupy docelowej, do której kierujemy reklamę
konkurencji walczącej o miejsce reklamowe tam gdzie my
Także koszt kliknięcia czy odsłon jest różny w różnych porach roku, dnia, miesiąca, tygodnia i dla różnych firm i branż.
Jednak co ważne gdy zlecasz reklamę ustalamy budżet do wykorzystania np. w ciągu miesiąca.
W ramach tego budżetu ustalamy treść reklamy na Facebooku, kreację, robimy testy porównawcze różnych rodzajów reklam i dbamy o to, aby w danym budżecie uzyskać jak najlepsze efekty, które na końcu przedstawiamy w raporcie z kampanii reklamowej. Dlatego cały czas masz kontrolę nad budżetem reklamowym i jego wykorzystaniem.
Zleć reklamę na Facebooku. Zadzwoń do nas!
Comments