Facebook wprowadził ostatnio dwie istotne zmiany w algorytmie Facebooka, które wpłyną na fanpage.

Clickbait
Ostatnia ze zmian dotyczy tzn. clickbaitów. Są to posty na Facebooku, które zawierają ograniczoną ilość informacji i mają za cel zachęcić użytkownika do kliknięcia. Oczywiście mowa tu o dosyć specyficznym wariancie tego typu wpisów. Oto przykład tekstu wpisu, który nie jest clickbaitem:
12 rad jak wyremontować piwnicę
Oraz tekst, który jest clickbaitem:
Łukasz wyremontował piwnicę i odkrył, że …
Oba te teksty mogą prowadzić do tego samego tekstu. Jednak pierwszy mówi o tym, czego dotyczy artykuł, czego internauta może się spodziewać. Natomiast drugi jest bardziej w stylu tabloidu, gdzie ważniejsze jest to, żeby wręcz zmusić internautę do kliknięcia i odkrycia tajemnicy, niż aby przekazać faktyczną informację, na podstawie której mógłby podjąć świadomą decyzję.
Obecnie Facebook za pomocą systemu eksperckiego stara się zmniejszyć widoczność drugich wpisów czyli clickbaitów. Motywowane jest to publicznie chęcią poprawy wrażeń internautów, ale trzeba też pamiętać, że wychodzenie z Facebooka jest dla Facebooka niekorzystne. Dla Facebooka najbardziej korzystne jest, aby internauci spędzali na tej stronie jak najwięcej czasu. Dla właścicieli fanpage’y oznacza to, że możliwość uzyskania większego ruchu dzięki clickbaitom powoli się kończy. Przy wrzucaniu artykułów trzeba uważać, aby nie używać clickbaitowych tytułów, aby uniknąć problemów.
Znajomi
Drugą zmianą, dużo ważniejszą dla fanpage’y jest reorganizacja wpisów. Od niedawna Facebook wdraża zmianę, która powoduje, że wpisy od znajomych i rodziny będą wyżej na tablicy internauty niż wpisy od marek czyli np. fanpage’y. Oznacza to, że zasięgi fanpage’y dalej zmaleją, przynajmniej te organiczne. Tutaj również Facebook argumentuje zmianę poprawą doświadczeń internautów, przy czym też trzeba mieć na uwadze, że dla Facebooka niższe zasięgi fanpage’y to z kolei potencjalnie większe wydatki na ich promowanie, czyli większe zarobki.
Dla właścicieli fanpage’y oznacza to natomiast, że należy prowadzić fanpage bardziej w kierunku takim, aby fani udostępniali treści i je komentowali zamiast tylko je lajkować (serduszkować itp.).
Jeśli jesteś zainteresowany prowadzeniem fanpage’a przez firmę, która śledzi wszystkie trendy social media napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.
Comments