top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Promocja sklepu online w grudniu 2013 – być albo nie być

Zbliża się najważniejszy okres dla sklepów online. Dowiedz się dlaczego.


Według badania comScore

w USA sprzedaż w sklepach internetowych (e-commerce) wzrosła w 2012 o 14% względem roku 2011. Liczba nabywców online wzrosła tam o 6%, natomiast wydatki online o 8%. Trend wzrostu sprzedaży online jest wciąż widoczny, mimo odczuwalnego, również u nas w tym roku, kryzysu.

Polskie sklepy online po ciężkim roku zbliżają się do najważniejszego dla nich okresu. Koniec roku to drastyczny wzrost sprzedaży online. W zeszłym roku w ostatnim kwartale sprzedaż wzrosła o ok. 35% względem trzeciego kwartału. Większość z tego wzrostu wynika z zakupów przedświątecznych.

Sklepy e-commerce, które przetrwały kryzys szykują się na koniec roku i chcą odrobić straty z miesięcy poprzednich. Dlatego można spodziewać się, że wzrosną inwestycje w marketing online, w tym w social media marketing, który zwiększa zarówno koszyk zakupowy klienta, zasięg reklamy jak i lojalność.

Dla wszystkich firm oznacza to, że najbliższy okres to czas, gdy sprawdzi się, czy newsletter, strona internetowa, fanpage na Facebooku prowadzone przez ostatni rok spełniły swoje zadanie. Czy spośród fanów uda wyłonić się klientów. Dla wielu firm będzie to być albo nie być.

Jednocześnie końcówka roku 2013 będzie dla wielu sklepów online, które przygotowały się i poczynią ostatnie, a jak ważne, działania w tym roku, skokiem naprzód względem konkurencji. Koniec roku zdecydowanie będzie okazją do zyskania dystansu. Z drugiej strony przeoczenie tego okresu może spowodować stagnację i dalsze problemy finansowe.

Dlatego warto już teraz zaplanować kampanie promocyjne i reklamowe na grudzień 2013 roku.

Jak wykorzystać ten czas? Np. uruchamiając kupony rabatowe na Facebooku. Zamów je u nas.

7 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page