top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

Social media

Czym są social media? Media społecznościowe? Dowiedz się teraz!


Czym są social media? Media społecznościowe? Dowiedz się teraz!

Czym są social media? Odpowiedzi na to pytanie udziela nam Wikipedia. Oto tłumaczenie definicji:

Social media są narzędziami, w których komputery pośredniczą w komunikacji, pozwalające ludziom i firmom tworzyć, udostępniać, wymieniać informacje, zainteresowania zawodowe, pomysły, zdjęcia i filmy w wirtualnych społecznościach i sieciach.

Kilka cech charakterystycznych social media:

  1. social media to aplikacje oparte na zainteresowaniach, stworzone w Web 2.0,

  2. treści wytworzone przez użytkowników są solą social mediowej ziemi,

  3. użytkownicy tworzą dla danej usługi (strony lub aplikacji) profile. Strony i aplikacje są utrzymywane przez organizację social media,

  4. social media pozwalają rozwijać powiązania między profilami użytkowników będących osobami i grupami.

Tak wygląda definicja. Przyjrzyjmy się jej. Przede wszystkim w komunikacji muszą pośredniczyć komputery. Także to od razu podpowiada, że wszelkie media, które są offline np. gazety nie są social mediami. Social media muszą pozwalać tworzyć, udostępniać i wymieniać informacje. Na przykład strona internetowa jako taka nie jest social media. Możesz wejść na stronę firmową, przeglądać treści, ale nie możesz tworzyć własnych. Nie możesz dodać na stronie swojej treści. Dlatego strona nie jest standardowo medium społecznościowym.

A na przykład forum internetowe? Na forum możesz wrzucać swoje treści, masz swój profil, więc jest to social media.

Charakterystyczną cechą jest też nawiązywanie połączeń np. dodanie kogoś do znajomych, śledzenie kogoś, polubienie, czyli tworzenie relacji różnego typu. A co jeśli możesz np. tworzyć w kreatorze stronę internetową? Czy ten kreator jest medium społecznościowym? Otóż nie, bo nie możesz stworzyć relacji z innymi użytkownikami kreatora.

Jak widać więc powyższe definicje dosyć dobrze określają czym są social media. W skrócie: jeśli możesz założyć profil, tworzyć treści i nawiązywać relacje to raczej korzystasz z social media.

Mam nadzieję, że to przybliżyło temat określenia social media. Jeśli jesteś zainteresowany prowadzeniem social media dla swojej firmy, marki lub organizacji napisz: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.

8 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page