• Tomasz Smykowski

Social media cennik

Ile kosztuje social media? Jaki jest cennik usług? Ile biorą za social media agencje reklamowe? Dowiedz się teraz!



Dzisiaj sprawdziłem 16 firm, które oferują social media, a dokładniej rzecz ujmując Facebooka. Oto cena minimalnego i maksymalnego pakietu jaki świadczą:


social media cennik

social media cennik


Po prawej stronie znajduje się średnia z ceny minimalnej i maksymalnej danej agencji social media. Z kolei na dole jest średnia wszystkich cen minimalnych, a po prawej stronie cel maksymalnych (pod wartościami pogrubionymi). Wartości pogrubione to minimalna i maksymalna cena w Agencji Social Media Websoul.

Co wynika z tych danych? Otóż pierwsze co zwraca uwagę to dosyć duży rozrzut ceny minimalnej. Wynosi ona od 99 do 1900 złotych miesięcznie netto. Średnia ceny minimalnej przy takim rozrzucie nie jest zbyt wiarygodnym wskaźnikiem. Lepsza by była mediana. Niemniej średnia to 436 zł. netto. Nasza cena minimalna pakietu miesięcznego to 299 zł. netto. Wynika z tego, że mamy dosyć konkurencyjną cenę.

Teraz jeśli chodzi o cenę maksymalną rozrzut jest troszkę mniejszy. Wynosi od 200 do 1900 złotych. Średnia ceny wynosi 857 zł. U nas cena maksymalna wynosi 899 zł. netto i jest troszkę wyższa od średniej ceny o 4,6%. To niewiele więcej.

Wróćmy do pytania zadanego na wstępie. Ile kosztuje social media? Jaki jest cennik takich usług? Jeśli wziąć minimum i maksimum to zakres cen wynosi od 99 do 1900 złotych. Czyli maksymalna kwota to 19 razy więcej niż kwota minimalna. Chociaż w przypadku dodatkowych wymogów ceny mogą być jeszcze wyższe.

To pewnie zastanawiające czemu rozrzut jest aż tak duży. Co wpływa na cenę? Dlaczego każdy cennik jest inny? Postaram się podać parę czynników, które wpływają na ostateczny cennik social media:

  1. ile będzie wpisów miesięcznie? Liczba ta wpływa na czas pracy grafika komputerowego, na liczbę kupionych zdjęć do kreacji graficznych,

  2. jaki zasięg ma fanpage? Jest to firma lokalna, krajowa, międzynarodowa? W zależności od tego trzeba uzgodnić budżet reklamowy, od tego zależy też liczba interakcji i czas pracy community managera,

  3. czy będziemy organizować konkursy? Jeśli tak, jakie, ile będzie nagród, kto je funduje, jaki budżet reklamowy przeznaczamy? Organizacja konkursu kosztuje, aplikacja konkursowa też, nagrody również, ich wysyłka też, budżet też kosztuje,

  4. czy będziemy robić np. kupony rabatowe? Np. dla sklepów internetowych. Albo inne akcje promocyjne? Trzeba je zorganizować, przygotować kreacje graficzne, obsługiwać itd. To wymaga również czasu i inwestycji,

  5. czy komunikacja ma być spójna? Spójna komunikacja daje najlepsze efekty, ale wymaga opracowania strategii. To wymaga czasu, doświadczenia i wiedzy,

Już nie będę wymieniał innych czynników, które wpływają na cennik social media. Niemniej już te powyżej dają pewien pogląd na temat ilości pracy i kosztów z tym związanych. Dlatego taki rozrzut nie jest jakoś specjalnie szokujący. Jeśli natomiast decydujesz się na zamówienie usług social media, dobrze jest określić jakie masz wymagania w tym zakresie i wtedy poprosić o wycenę względem tych wymagań. Ponieważ nie da się tak łatwo porównać cen, które są dostępne na stronach agencji social media.

Jeśli jesteś zainteresowany wyceną social media napisz do mnie: tomasz.smykowski@websoul.pl albo zadzwoń: 664-779-129.


Social media cennik

Social media cennik


#cennik #socialmedia #Socialmediacennik

1 wyświetlenie0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie