top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

10 najciekawszych serwisów społecznościowych poza Facebookiem

Facebook jeszcze na długo zostanie z nami, zobaczmy jednak jakie serwisy społecznościowe warto zacząć badać.


Na początek oczywiście „klasyczne” serwisy, a więc: Twitter, Pinterest, Google+, YouTube, Instagram, Forsquare i LinkedIn oraz nowsze: Vine, WhatsApp czy Snapchat. Ale co oprócz nich? Oto kilka propozycji:

1. Ello

Ello to serwis ideowy. Jego twórcy zakładają, że nie będzie na nim reklam. Reklamuje się jako prosty i piękny. Użycie czcionek podobnych do monospace i wręcz czarno-białego interfejsu z dużymi przyciskami może być odebrane jako minimalistyczne. Funkcje też takie są. Nie znajdziemy tutaj niepotrzebnych dodatków jak przycisk „lubię to”, tagowania, udostępniania wpisów. Możemy za to wgrywać zdjęcia i je komentować. Cóż więcej do szczęścia jest potrzebne? Serwis może okazać się interesujący przy prowadzeniu kampanii społecznościowych, które mają dotrzeć do early-adopterów. Obecnie w modelu zaproszeń.


2. Thumb.it

Serwis pozwalający na publikowanie grafik, zdjęć i zbieranie opinii od innych użytkowników. Twórcy oferują też pakiety dla biznesu: Thumb Pro w wersjach brązowej i srebrnej za 100 i 300 dolarów na miesiąc. Ciekawe rozwiązanie np. do promowania nowych produktów w kolekcji i angażowania internautów w rozwój innowacji przez firmę. Można zapytać klientów o opinię na temat produktu w fazie projektu i uzyskać opinie.


3. Chirp

To rozwiązanie ciekawe dla właścicieli sklepów i restauracji, ale nie tylko. Idea polega na tym, żeby zamiast używania kodów QR, czy WIFI przesyłać zdjęcia i inne treści za pomocą dźwięku. Dźwięk o wysokiej częstotliwości nazywany „chirpem” zawiera w sobie dane, które może rozszyfrować każdy smartfon (z Androidem albo iOS) z odpowiednią aplikacją. Przykład użycia to rozdawanie rabatów i dodatkowych treści dla bywalców restauracji.


4. Secret (.ly)

Rozwiązanie dla osób, które ponad wszystko cenią sobie anonimowość. Na serwisie Secret.ly można publikować treści bez podawania swojej tożsamości. Twoi znajomi je widzą, ale nie wiedzą od kogo pochodzą. Od nich zależy czy „sekretna” myśl stanie się popularna i zostanie odkryta przez innych internautów. Chociaż serwis wydaje się bardziej eksperymentem społecznym niż realnym projektem, to nadal wart jest zainteresowania. Tylko czy jesteś w stanie wymyślić sposób na promocję bez… promocji?


5. Meetup

Dosyć ciekawy serwis dla osób, które organizują czy chcą uczestniczyć w organizowanych wydarzeniach. Po opublikowaniu wydarzenia inni mogą łatwo je odkryć i dołączyć. To ciekawe rozwiązanie reklamowe dla impresariatów, teatrów, kabaretów, zespołów, czy muzyków.


6. Date My Pet

Ilość przesyłanych przez internet zdjęć i filmów kotów i psów z pewnością stanowi istotną część globalnego transferu. Prędzej czy później musiał powstać serwis randkowy uwzględniający preferencje miłośników zwierząt. Na stronie określasz ile masz psów i kotów, a jeśli liczba ta jeszcze Cię nie dyskwalifikuje, podajesz ich rasę i wiek. Z założenia serwis ma ułatwić poznawanie innych miłośników, bo, jak wiadomo, kto kocha zwierzęta musi być dobrym człowiekiem. Jak wykorzystać ten serwis w działaniach marketingowych? Pomysłów jest wiele, szczególnie dla serwisów poświęconych naszym pupilom, właścicieli sklepów z akcesoriami dla zwierząt, po producentów karmy dla kotów włącznie.


7. Raverly

Raverly to serwis społecznościowy dla osób wykonujących rękodzieło i ich miłośników. Każdy, kto lubi ręcznie wykonane wisiorki, kolczyki, łańcuszki znajdzie tam inspirację i osoby o podobnych zainteresowaniach. Jest to jeden z wielu przykładów serwisów tematycznych. Jeśli więc prowadzisz sprzedaż określonych produktów warto znaleźć serwis społecznościowy – tematyczny i zacząć tam się udzielać. Nie tylko w celu uzyskania inspiracji ale też zdobycia zamówień od dobrze stargetowanej grupy docelowej.


8. Na Kawę

Miałeś kiedyś ochotę umówić się na kawę albo do kina z kimś zupełnie nowym? Do tej pory to musiało być strasznie skomplikowane, ale na szczęście powstał serwis Na Kawę. Możesz umówić się na co tylko chcesz z kim tylko chcesz. Dla właścicieli firm to ciekawe miejsce do promocji, jeśli zależy nam na odciągnięciu ludzi od komputerów i odwiedzenia naszej restauracji, kina, czy teatru.


9. Path

Niezwykle interesujący serwis społecznościowy, który zamiast „polubień” oferuje całą gamę różnych reakcji emocjonalnych. Jego przejrzysty i nowoczesny wygląd powinien przyciągnąć użytkowników, a marki zainteresować obecnością w tym, młodym, ale rozwijającym się, medium społecznościowym.


10. Emojili

Jeszcze mało popularny, ale fascynujący serwis społecznościowy. Zgodnie z zasadą, że obraz jest wart więcej niż słowa oraz dodając, że zdjęcia są zbyteczne, serwis ten pozwala użytkownikom komunikować się wyłącznie za pomocą emotikonów. Jak za pomocą piktogramów promować sklep internetowy? To wyzwanie na najbliższe lata.


Jak widzicie, serwisy społecznościowe ciągle się rozwijają i oferują coraz ciekawsze rozwiązania, czasem negując ideę tego co rozumiemy pod tym pojęciem. Dla osób zajmujących się marketingiem społecznościowym każdy taki serwis to nie tylko ciekawostka, ale też potencjalny, następny Facebook.

6 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page