Poznaj odpowiedzi na 20 najczęściej zadawanych pytań na temat reklam na Facebooku.
1. Jak wygląda reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku składa się głównie z grafiki, krótkiego tekstu i linku. Więcej informacji o rodzajach i wyglądzie reklam na Facebooku znajdziesz tutaj.
2. Skąd wziąć grafikę do reklamy?
Grafika do reklamy musi wyglądać dobrze w małym rozmiarze. Dlatego najlepiej poprosić specjalistę o jej przygotowanie. Może on w tym celu posłużyć się przesłanymi zdjęciami, albo grafikami, albo stworzyć grafikę od zera, w zależności od potrzeb.
3. Ile kosztuje reklama na Facebooku?
Koszt reklamy zależy od konkurencji w danej grupie docelowej. Reklama jest rozliczana za kliknięcia albo odsłony. Więcej na temat kosztów reklamy na Facebooku znajdziesz tutaj.
4. Czy jest jakiś minimalny budżet reklamowy na Facebooku?
Nie ma. Można przeznaczyć na reklamę od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych, w zależności od potrzeb i możliwości. Dobra firma marketingowa zajmie się opracowaniem na koniec kampanii raportu efektywności, który pozwala ocenić efekty z kampanii i podjąć decyzję, czy zrobić następną. Ponieważ czas od nawiązania kontaktu z odpowiednią firmą do uruchomienia kampanii wynosić może nawet tak krótko jak jeden dzień, a czas trwania kampanii można również ustalić np. na kilka dni to można bezpiecznie wypróbować reklamę na Facebooku bez ponoszenia dużych kosztów i bardzo szybko wprowadzać ulepszenia prowadzące do lepszych efektów.
5. Jakie opcje ma reklama na Facebooku?
Reklama na Facebooku może być targetowana na określoną grupę docelową. Oznacza to, że tylko osoby z tej grupy widzą reklamę. Dobrze dobrana grupa docelowa powoduje, że reklama trafia do grupy najbardziej zainteresowanych nią osób, dzięki czemu budżet reklamowy jest optymalnie wykorzystywany. Reklamę na Facebooku można stargetować według wieku, miejsca zamieszkania, zainteresowań, płci, statusu związku, wykształcenia i innych parametrów zależnych od kampanii.
6. Co można reklamować na Facebooku?
Reklama na Facebooku może służyć m.in. do promocji kuponów rabatowych, konkursów, stron internetowych, fanpage’y, sklepów internetowych, konkretnych produktów, czy wydarzenia.
7. Jak przygotować dobrą reklamę na Facebooku?
Należy dobrać odpowiednią grupę docelową, ustalić odpowiedni budżet. Następnie wybrać stronę, która ma być promowana. Najlepiej, żeby była ona przeznaczona konkretnie do reklamy (landing-page) i oferowała określoną korzyść dla odbiorców reklamy. Reklama nie może wprowadzać w błąd odbiorcy i powinna zawierać przykuwającą uwagę grafikę i tytuł, oraz opis, które razem w kompletny sposób pozwolą odbiorcy zdecydować czy określona oferta czy informacja jest dla niego, czy też nie. Oczywiście należy też zaciekawić odbiorcę na tyle, aby, jeśli jest zainteresowany, zdecydował się dowiedzieć więcej.
8. Co zrobić, gdy nie znam grupy docelowej?
Grupę docelową można ustalić na bazie poprzednich klientów, osób zainteresowanych ofertą czy też danych statystycznych z różnych źródeł. Można ustalić ją samemu, albo zrobi to dobra firma zajmująca się marketingiem internetowym.
9. Co jest lepsze: Google Ads czy Facebook Ads?
Reklama Google Ads to reklama pojawiająca się w wynikach wyszukiwania, albo w sieci partnerów Google, a więc na stronach internetowych. Reklama Facebook Ads pojawia się na Facebooku. Która z nich jest lepsza? Zważywszy na lepsze możliwości targetowania Facebook Ads wygrywa z Google Ads. Niemniej wszystko zależy od specyfiki odbiorców i ich zachowań w sieci oraz specyfiki branży i prowadzonej działalności. Reklamy w Google, na Facebooku i pozycjonowanie są częścią marketingu internetowego i powinny być dobierane w proporcjach odpowiednich względem potrzeb.
10. Czy reklamy na Facebooku sprzedają?
Tak. Dobrze przygotowana reklama, powiązana z strategią marketingową firmy i jej obecnością w sieci, w social media sprzedaje. Nie tylko jeśli chodzi o sprzedaż bezpośrednią, ale też przez zwiększenie koszyka zakupów, poprawę lojalności klientów, zwiększenie ekspozycji marki i inne cechy powodujące, że sprzedaż w sklepie internetowym, czy stacjonarnym albo w obiekcie usługowym rośnie.
Chcesz poznać następne 10 odpowiedzi? Naciśnij poniższy przycisk:
[like-gate]
11. Dlaczego panuje opinia, że reklama na Facebooku nie sprzedaje?
Wynika to z kilku czynników. Po pierwsze jest wciąż mało specjalistów, którzy potrafią przygotować dobrą reklamę na Facebooka, która musi dobrze współgrać ze społecznościowym charakterem serwisu i zachowaniami internautów podczas pobytu na nim. Po drugie wciąż trudno ocenić bezpośredni wpływ marketingu społecznościowego na sprzedaż. Jest to dziedzina, którą rozwijają największe firmy na świecie. Niemniej, badania wykazują, że reklama na Facebooku sprzedaje.
12. Który model rozliczeń reklamy na Facebooku jest lepszy? CPC czy CPM?
Model CPC powoduje, że płacimy za kliknięcia w reklamę podczas gdy CPM za tysiąc odsłon. Najlepiej wychodzi reklama w modelu CPC, ponieważ płacimy za konkretne akcje internautów, a nie za sam fakt wyświetlenia reklamy. Zdarzają się sytuacje, gdy CPM wychodzi lepiej, ale w marketingu zorientowanym na cele, którym głównie się zajmujemy, lepiej wychodzi CPC.
13. Jak ocenić czy reklama daje dobre skutki?
Ocenę można wystawić na podstawie raportu, która przygotuje każda dobra agencja marketingowa. Oprócz tego, w przypadku agencji, które mają doświadczenie w reklamie na Facebooku, uzyska się jakościową ocenę przeprowadzonej kampanii, propozycje ulepszeń i porównanie na tle innych kampanii podobnego typu.
14. Jaka konwersja reklamy na Facebooku (CTR) jest odpowiednia?
Dobra konwersja reklamy na Facebooku to może być nawet tak mało jak 0,5% aż do 1%. Wszystko zależy od branży i tematyki. Na podstawie doświadczeń z poprzednich kampanii reklamowych o podobnej tematyce, czy własnych poprzednich kampanii można ocenić lepiej czy reklama osiąga odpowiednie rezultaty, czy wymaga ulepszeń.
15. Czy jeśli mój sklep / firma są nowe, czy warto inwestować w reklamę na Facebooku?
Owszem, warto. Dlatego, że to nie jest jeszcze tak popularny środek reklamy jak inne, tradycyjne, gdzie reklamują się firmy konkurencyjne. Pozwoli to dotrzeć do klientów nową drogą po dosyć konkurencyjnych cenach.
16. Czy z Facebooka korzysta tylko młodzież?
Otóż nie. Obecnie co prawda grupa wiekowa 0-18 lat jest dosyć aktywna na Facebooku, bo liczy w Polsce ok. 2 mln osób, ale młodych dorosłych jest ok. 3 mln (w wieku 19-25). Osoby w wieku 26-30 to z kolei około 1,5 miliona, a zaskakująco, z grupy 30-35 pochodzi aż milion polskich użytkowników Facebooka. Starsze grupy są również na nim obecne w liczbie ok. 1,5 miliona osób. Także warto reklamować się na Facebooku obojętnie w jakim wieku są Twoi klienci.
17. Czy potrzebuję założyć fanpage, żeby reklamować się na Facebooku?
Nie jest to konieczne, aczkolwiek jest pożądane w ramach prowadzenia szerszej promocji na Facebooku.
18. Kto reklamuje się na Facebooku?
Na Facebooku reklamuje się wiele firm, od bardzo małych, aż do korporacji, z prawie każdej branży.
19. Jak często zmieniać reklamę?
Zmiana kreacji reklamowych na Facebooku jest stosunkowo łatwa, dlatego o ile możliwe, trzeba odświeżać kreacje. Mogą być to zmiany co kilka dni, co tydzień, albo co miesiąc. Jednak czym częściej (w rozsądnych granicach) tym lepiej, ponieważ nowe reklamy przykuwają lepiej uwagę, gdy stara się już opatrzy.
20. Jak mierzyć zwrot z inwestycji (ROI) z reklamy na Facebooku?
Facebook oferuje narzędzie do mierzenia konwersji. Jednak o wiele lepiej jest stosować narzędzie statystyczne takie jak Google Analytics. Odpowiednia konfiguracja pozwala zmierzyć ile osób z reklamy na Facebooku otwiera formularz kontaktowy na stronie, zamawia towar, czy też usługę. Dobra agencja marketingowa pomoże w konfiguracji statystyk pod kątem reklamy Facebook.
[/like-gate]
Image courtesy AdClassix.com
Comments