top of page
  • Zdjęcie autoraTomasz Smykowski

47 slajdów o tym, co zrobić, żeby reklama na Facebooku sprzedawała

Dowiedz się co zrobić, żeby Twoja reklama na Facebooku zaczęła sprzedawać Twoje produkty z wyjątkowej prezentacji Stefanosa Karagosa.


Stefanos Karagos opublikował niedawno prezentację, w której próbuje zmierzyć się z odpowiedzią na pytanie czy działania w social media (głównie na Facebooku) dają zwrot z inwestycji:


Zwraca on uwagę na to, jak ważne są rekomendacje od znajomych, które są podstawą każdej promocji na Facebooku, a jednocześnie jednym z najważniejszym z kryteriów decyzyjnych w naszym życiu. W połączeniu z dokładnym targetowaniem promocja na Facebooku jest szczególnie atrakcyjna dla reklamodawców, którzy nastawieni są na zwiększenie ilości leadów i sprzedaży.

Jako przykłady sukcesów podaje on firmę Zappos, która ogłosiła, że w ciągu dwóch ostatnich lat zwrot z inwestycji w social media wzrósł 3,5 razy. Z kolei partnerzy programu reklamowego Exchange na Facebooku ogłosili 20-krotny wzrost zwrotu z inwestycji chociaż te dane są na tyle imponujące i okrągłe, że trzeba by było przyjrzeć się bliżej tym kejsom. Kolejny przykład udanej promocji na Facebooku dotyczy urządzenia Samsung Galaxy S III, której kampania dała 13-krotny wzrost z inwestycji.

Dalej Stefanos przechodzi do statystyk z 48 tysięcy kampanii reklamowych, które realizował. Zauważa on, że CTR nie jest najważniejszym wskaźnikiem, bowiem 93% sprzedaży jest wynikiem odsłon reklamy a nie kliknięć w nią. Kolejnym ważnym aspektem jest zasięg. Według Stefanosa reklamy zoptymalizowane na zasięg mają o 74-76% większy zwrot z inwestycji. Ważna jest również częstotliwość wyświetlania reklam. Kampanie zoptymalizowane pod tym kątem dają 42% wzrost zwrotu z inwestycji.

W dalszej części autor radzi jak stworzyć udaną kampanię reklamową na Facebooku. Zdjęcia powinny być wykonywane w zbliżeniu, a teksty konkretne i przejrzyste, wzywające do akcji. Natomiast komunikat powinien być maksymalnie stargetowany do grupy docelowej, a każda kampania powinna być na bieżąco testowana za pomocą różnych wariantów reklam (testy A/B) i optymalizowana.

Reklama na Facebooku, jak widać, sprzedaje. Oczywiście, o ile umiemy ją dobrze zoptymalizować, co nie jest zadaniem łatwym i wymaga wprawy, czasu i doświadczenia. A czy Ty już reklamowałeś coś na Facebooku? Napisz jakie osiągnąłeś efekty w komentarzu!

5 wyświetleń0 komentarzy

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie
Post: Blog2_Post
bottom of page