Testy A/B są niezwykle przydatne w prowadzeniu kampanii reklamowych w social media. W artykule zobaczysz 5 przykładów, z kampanii, które prowadziliśmy. Pokazują one jak testy A/B sprawiły, że social selling stał się bardziej opłacalny.
1. Social selling A/B – 408% więcej dodań do koszyka
Klient przedstawił przed nami zadanie zmniejszenie kosztu dodania do koszyka produktu z wyższej półki z kategorii uroda. W celu realizacji tego zadania przygotowaliśmy szereg testów A/B, które ostatecznie wyłoniły najlepszą konfigurację kampanii, która daje najniższe koszty dodania do koszyka. W jednym z testów A/B sprawdziliśmy kreację. Przygotowaliśmy dwie kreacje w postaci karuzel produktowych. Były one dosyć zbliżone, jednak różniły się narracją. Dodatkowo na pierwszym slajdzie znalazła się osoba. Jednak 99% osób uznałoby, że te kreacje są tak podobne, że dadzą takie same wyniki.
Efekty? Poniżej zrzut z Facebook Ads Managera. Zaznaczę tylko, że do testów używamy małych budżetów, aby później budżet wynoszący kilka tysięcy złotych użyć na najlepszej konfiguracji:
Gdyby klient używał drugą kreację, za 1000 zł. uzyskałby 23 dodania do koszyka. Dzięki naszemu testowi uzyska 117 dodań. To 408% razy więcej w tym samym budżecie!
2. Social selling A/B – 290% więcej aktywności
Niedawno opublikowaliśmy informację o darmowym kalendarzu social media, do pobrania i wydrukowania (albo zamówienia wydruku). Jest on częścią naszej szerszej kampanii brandingowej. Uruchomiliśmy kampanię na Facebooku, której celem było wypromowanie kalendarza. Skuteczność mierzyliśmy zaangażowaniem wobec postu. Oto wyniki z jednego z testów A/B:
Jak widać koszt aktywności wahał się między wariantami od 0,21 do 0,82 zł. Zobacz fragmenty reklam, które użyliśmy do kampanii:
Pierwsza reklama od lewej okazała się niemal o 290% lepsza niż pierwsza od prawej! W 1000 zł. najgorsza reklama uzyska 1219 aktywności. Najlepsza w tym teście 4761 aktywności!
3. Social selling A/B – 175% więcej dodań do koszyka
Tym razem klient przedstawił przed nami zadanie zwiększenie sprzedaży w sklepie online. Aby to zrobić zajęliśmy się poprawną instalacją piksela, konfiguracją całej analityki, kroków sprzedaży, lejka sprzedażowego. Klient przedstawił nam przewagi konkurencyjne jego produktu. Wchodził on dopiero na rynek, więc nie było wiadomo, który będzie najlepszy do użycia we wszystkich kanałach marketingowych. W związku z tym pomogliśmy w tym, jednocześnie ustalając jakie hasło powinno pojawiać się w kolejnych kreacjach reklamowych. Efekt pierwszego testu A/B wyglądał następująco:
Jak widać w najlepszym wariancie cena za dodanie do koszyka spadła z 3,30 do 1,20 zł. Zamiast 3 030 dodań do koszyka w budżecie 10 000 zł. klient będzie miał 8 333 dodania. Czyli 175% razy więcej!
Podsumowanie
W ramach testów A/B na Facebooku można optymalizować kampanię względem:
kreacji
umiejscowienia
optymalizacji emisji
grupy docelowej
zestawu produktów
Z użyciem dodatkowych metod można też testować landing page. To bardzo duże możliwości, aby zoptymalizować kampanię i wykorzystać w pełni efektywnie budżet reklamowy. Zastanów się, czy byłoby dla Ciebie opłacalne reklamować się po wskazanych wyżej najwyższych stawkach, podczas gdy Twoja konkurencja wydaje coś pomiędzy najniższą a najwyższą? Żeby być konkurencyjnym trzeba sprzedawać wydając jak najmniej na reklamę!
Jak widać nawet niepozorna zmiana grafiki bądź tekstu reklamy wpływa drastycznie na zmianę kosztów konwersji (leadów, dodań do koszyka, sprzedaży i in.). Dlatego w Websoul zawsze prowadzimy testy A/B, aby uzyskać najwyższe możliwe do osiągnięcia wyniki dla klienta.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej na temat social sellingu zapisz się na nasz newsletter!
Jeśli chcesz zlecić prowadzenie kampanii reklamowej uzyskanie najwyższych możliwych do osiągnięcia przez nas wyników, napisz do nas na kontakt@websoul.pl.
Komentar